همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس؛
همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس؛همایش زنان ایثارگر با حضور قشر زنان، خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز استان زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۰۱۰۰
|
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج فروغ الزمان تجلی تهرانی؛ کارشناس مسائل فرهنگی در این همایش اظهار داشت: امروز زنان جامعه اسلامی در صحنه دیگر که همان حفظ استحکام و تقویت بنیان خانواده است، رسالت خود را ایفا می‌کنند و با مدیریت صحیح زنان در خانواده، گام دوم انقلاب نیز با موفقیت و سربلندی برداشته می‌شود.

وی مهمترین رسالت بانوان امروز را تربیت نسلی مطابق با آرمان‌ها و سیره مکتب حسینی در جامعه برشمرد و گفت: بی‌شک حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) دو الگوی والا برای زنان و دختران جامعه هستند که با تاسی به این دو بانوی بزرگ اسلام می‌توان نسلی موفق در همه عرصه‌ها تربیت کرد.

تجلی به نقش زنان در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود:همیشه زنانی هستند که انقلاب و اسلام را زنده نگه داشتند و پشتیبان جبهه‌ها زنان بودند. در دوران دفاع مقدس نیز نقش پشتیبانی روانی و عاطفی نیرو‌های مسلح به زنان واگذار شد تا با روحیه دادن به سربازان، جنگ با موفقیت به پایان برسد.

وی ادامه داد: زنان شجاع ما در آن دوران، حماسه‌سازان گمنامی بودند که درس شجاعت و ایثار را به فرزندان و همسران خود آموختند، زنان آینه تمام‌نمای ایثار و ازخودگذشتگی هستند که با تقدیم خون پاک‌شان، این مهم را به جهانیان اثبات کردند.

وی به نقش زنان در دوران دفاع مقدس در پشت جبهه‌ها پرداخت و افزود:نقش زنان در دفاع مقدس یک نقش برجسته و تاثیرگذار بوده است و امروز این خودکفایی‌ها حاصل نقش آفرینی زنان در دوران دفاع مقدس است اکنون نیز زنان ما در پشت یک جبهه دیگر که جنگ نرم است یک نقش اساسی و تاثیرگذار دارند.

کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به حذف نام شهدا از تابلو‌های معابر شهری نیز بیان داشت:شهدا بر سر ما منت گذاشتند و بعد از جنگ برخی از افراد با ارزش‌های نظام مخالف هستند وبا تبلیغات غلط خود تمام زحمات شهدا را زیر سوال میبرند و با حذف نام شهدا سعی درحذف این فرهنگ دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:امروز ما در جنگ نرم هستیم و مخاطب اصلی زنان کشورمان هستند، چرا که اگر دشمنان حیا را از زنان بگیرند بنیان خانواده‌ها را نشانه گرفته‌اند.

گفتنی است همایش زنان ایثارگر صبح روز یکشنبه ۷ مهرماه در محل حسینیه اعظم زنجان برگزار گردید.
ارسال نظرات