فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز در گفتگو با «بسیج»:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز گفت: اصل مقاومت نسخه تکمیل کننده انقلاب اسلامی در دنیاست؛ کشور‌های منطقه روحیه استکبار ستیزی خود را مدیون مقاومت‌های مردم ایران هستند.
کد خبر: ۹۱۸۰۰۴۷
|
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱
سرهنگ پاسدار محمدرضا غفاری در گفتگو با خبرگزاری سیج از خراسان رضوی؛ ضمن اشاره به دو نگاه متفاوت امام خمینی (ره) در خصوص جنگ اظهار کرد: از نظر امام خمینی (ره) لفظ "جنگ لعنتی" برای خساراتی بود که جنگ به کشور ما وارد کرد، اما این که ما با جنگ توانستیم انقلاب خود را تکمیل کرده و آن را به دنیا معرفی کنیم یک نعمت و موهبت بزرگ الهی بود.

وی افزود: اگر جنگ نبود هیچ گاه انسان‌های بزرگ و شجاعی همچون صیادشیرازی‌ها و مادرانی که چهار فرزند خود را تقدیم انقلاب کردند شناسایی نمی‌شدند؛ کسانی که با دست خالی و بدون کوچکترین ترسی در برابر دشمن ایستادگی کردند و این نظام را به ما هدیه دادند به واسطه جنگ بروز و ظهور کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز علت شجاعت رزمندگان را ایمان قوی و توکل به خدا دانست و گفت: امروز اگر این روحیه در مسئولی وجود نداشته باشد، ارتباط او با مردم هم کمرنگ خواهد شد و مشکلاتی که در جامعه شاهد آن هستیم پیش می‌آید.

غفاری تصریح کرد: علت حذف نام شهدا از تابلوی کوچه‌ها در کلان شهری همچون تهران را باید در نداشتن این روحیه و البته مسئله نفوذ دانست؛ اگر امروز با وجود این سطح از پیشرفت امکانات، مشکلات بسیاری در کشور داریم دلیلی ندارد جز اینکه خدا را نداریم؛ نگاه برخی مردم و مسئولین ما به خدا نیست، بلکه آن‌ها به کدخدا امید بسته اند.

وی تاکید کرد: اگرچه افرادی هستند که این طرز فکر را قبول ندارند، اما اصل مقاومت نسخه تکمیل کننده انقلاب در دنیاست؛ ما با جنگ و مقاومت مسیر تاریخ را عوض کردیم؛ کشور‌های منطقه روحیه استکبار ستیزی خود را مدیون مقاومت مردم ایران هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز عنوان کرد: موضوع مقاومت حتی در سیاست خارجی هم نمود دارد، در بحث برجام مادامی که در برابر خواسته‌های دشمن ایستادگی نکردیم، بدون دریافت حتی یک امتیاز، بسیاری از دارایی‌های خود را از دست دادیم، اما هر جا مقاومت کردیم نتیجه گرفتیم و دشمن مجبور به عقب نشینی شد.

غفاری تبیین کرد: تنها راه حل و فصل مشکلات کشور، حکم فرما شدن نگاه مقاومتی و جهادی است و راه دیگری وجود ندارد؛ هر گاه نگاه مقاومتی کنار زده شود مشکلات تبدیل به یک زخم می‌شوند که مگس‌های بسیاری بر روی آن نشسته و زخم مشکل را به عفونت نارضایتی تبدیل می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسیر دفاع مقدس که همان مسیر مقاومت بوده و مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به آن تاکید فرمود: ه اند، مسیر و نسخه شفابخش است، اگر در برابر استکبار مقاومت کردیم پیروز خواهیم بود، اما اگر به استکبار لبخند زدیم و دست یاری به سوی او دراز کردیم بازنده میدان خواهیم بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها