خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین
قاسمی گفت: در شش ماهه نخست امسال هجده مورد قتل در قزوین گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک نفر افزایش داشته است
کد خبر: ۹۱۷۹۹۳۰
|
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در نشست خبری رئیس کل دادگستری استان قزوین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: اگر امروز در فضای جمهوری اسلامی تنفس می کنیم به برکت جانفشانی شهدای گرانقدر می باشد.

وی با اشاره به صیانت از منابع آبی استان گفت: ما در حوزه آب در کشور رتبه اول را کسب کردیم و حدود هشتاد فقره چاه غیرمجاز را پر کردیم که در ذخیره سازی آب های زیرزمینی تاثیرگذار است.

دادستان قزوین اظهار کرد: اگر اقداماتی در این راستا انجام می شود شاید در آینده و ذخیره سازی آب های زیرزمینی تاثیرگذار باشد اما هیچ چیزی مانع هدف ما در صیانت از حقوق بیت المال نخواهد شد.

قاسمی عنوان کرد: اینکه ما غرق یک موضوع شویم و از موضوعات دیگر غفلت کنیم، صحت ندارد. نکته ای که مهم است آمایش سرزمینی است و اگر آب بخش کشاورزی در سطح استان با برنامه ریزی دقیق و نظام مند توزیع شود، موضوعی است که در دستورکار قرار دارد.

وی افزود: در بحث محیط زیست، هیچ توسعه وپیشرفتی بدون تبعات زیست محیطی وجود ندارد و اگر قرار است دستگاهی در زمینه تولید اقدام کند، تا حد ممکن سعی شود تبعات زیست محیطی نداشته باشد و درست است که باید تولید داشته باشیم اما نباید به بیت المال آسیب رساند.

دادستان قزوین اضافه کرد: نحوه ارسال خبر در رسانه، خبرگزاری و کانال تلگرام، اصل موضوع را توجیه نمی کند. نقد منصفانه و بدون اتهام زنی و انگ زدن و بدون زیر سوال بردن طرف مقابل، مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما نقد با سیاه نمایی متفاوت است و کسی که می خواهد کار رسانه ای کند باید با مقررات آشنا باشد. اصحاب رسانه باید همه را به قانون مندی دعوت کنند و اگر موضوعی وجود دارد بدون اینکه کسی را متهم کنند، موضوع را مطرح نمایند.

قاسمی با اشاره به آمار قتل در استان تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال هجده مورد قتل در قزوین گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک نفر افزایش داشته است. همچنین در مورد مصالحه قتل در شش ماهه امسال از چهار پرونده سه مورد منجربه مصالحه شده است.

وی با اشاره به سعه صدر در خصوص رسانه ها خاطرنشان کرد: سیاست ما این است که اعتقاد داریم رسانه ها دغدغه مند و دلسوز نسبت به استان و اخبار استان باشند. وقتی شاکی خصوصی در دستگاه قضا اعلام شکایت می کند، ما در چارچوب قانون موظف هستیم به این موضوعات رسیدگی کنیم.

دادستان قزوین بااشاره به جایگاه فساد مالی مدیران استان اضافه کرد: در استان با توجه به صنعتی و کشاورزی بودن استان، فساد مدیران نگران کننده نیست و پرونده هایی که تشکیل می شود سعی می کنیم مطالبات استان بازگردانده شود. ضرر و زیانی که از سوی مدیران به بیت المال وارد شده باید بازگردد. اما برخوردها باید جنبه پیشگیرانه داشته باشد تا درصد احتمال جرم را کاهش دهد.

قاسمی ضمن اشاره به مرگ مدیر بیمارستان ولایت گفت: واکنش های متفاوتی در این خصوص وجود دارد و نمی توان قطعا نظری را صادر کرد بلکه باید سعی و تلاش ما و رسانه ها این باشد که امنیت روانی جامعه را دستخوش تغییر نکنیم و اگر جرمی انجام شد ما خط قرمزی جز قانون نمی شناسیم.

 

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها