خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی از حضور معاون اول رئیس جمهور در همایش روز روستا در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از مهمترین چالش ها در استان آبرسانی به مناطق روستایی است که هم اکنون ۵۰۰روستا آبرسانی سیار انجام می شود برای تکمیل پروژه های آبرسانی و سایر پروژه ها تفاهم نامه هایی در این روز خواهیم داشت.
کد خبر: ۹۱۷۹۹۰۵
|
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ، محمدصادق معتمدیان اظهار داشت: در طول سال حضور دستگاه های خدمت رسان و گروه های جهادی در نقاط محروم چشم گیر بوده که در جهت کمک به معیشت مردم و تکمیل زیرساخت ها کمک های قابل توجهی ارائه شده است.

وی  افزود: خدمات بسیج سازندگی در مباحث اجتماعی و کمک به معیشت مردم در قالب گروه های جهادی بسیار چشم گیر بوده است و امسال بیش از ۳۰۰گروه جهادی در اقصی نقاط استان حضور پیدا کردند.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در استان با توجه به حضور دستگاه های مختلف از جمله کمیته امداد، بنیاد برکت، آستان قدس و بنیاد علوی به مردم کمک کردند و ستاد محرومیت زدایی استان تشکیل شد تا برنامه ریزی و هم افزایی بین دستگاه های مختلف صورت گیرد.

وی ادامه داد: با مدلهای توسعه ای که در بخش های مختلف کشور وجود  داشت مدل بومی توسعه استان را طراحی کردیم که در جهت طرح تکمیل زیرساخت های عمرانی و اشتغال قدم برداریم.

معتمدیان خاطرنشان کرد: از ویژگی های استان، همدلی در بین مسئولین استان و خیرین است که به توسعه استان کمک می کنند و در جهت خدمت رسانی به محرومین باید در شاخصه هایی که عقب ماندگی داریم کار مضاعف کنیم.

وی بیان داشت: با توجه به خدماتی که بعد از انقلاب انجام شده  گسترده بوده است در برخی شاخص ها از محرومیت خارج شده ایم اما با هم افزایی و بسیج همه ظرفیت های استان و کشور شاهد خروج این منطقه از محرومیت باشیم .

استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۵مهر همایش ملی روستا که هر سال در مرکز برگزار می شود با حضور نمایندگان 50 وزارتخانه و دستگاه های متولی توسعه روستا برای اولین بار میزبان همایش روستا و عشایر در استان هستیم.

 وی از حضور معاون اول رئیس جمهور در همایش روز روستا در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: از مهمترین چالش ها در استان آبرسانی به مناطق روستایی است که هم اکنون ۵۰۰روستا آبرسانی سیار انجام می شود برای تکمیل پروژه های آبرسانی  و سایر پروژه ها تفاهم نامه هایی در این روز خواهیم داشت.

معتمدیان ادامه داد: تکمیل پوشش جاده ای، مخابرات و اینترنت پرسرعت ۲ساله دنبال می شود. ۱۵ مهر طرحی که به صورت پایلوت در استان اجرا می شود و ۳۱۵ هزار سرپرست خانوار روستایی و عشایر تحت پوشش بیمه روستایی قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه در چند ماه گذشته چند پروژه مهم در استان شروع کردیم که زمینه تثبیت جمعیت را در نقاط مرزی داشته باشیم اظهار داشت: احداث ۱۰هزار واحد مسکونی در استان از اول سال آغاز کردیم  ساخت۵هزار واحد توسط کمیته امداد و ساخت ۵هزار واحد توسط بنیاد مسکن در دست اجراست که تا پایان سال اجرا می شود و با تخصیص یارانه توسط دولت، در سطح استان استقبال خوبی صورت گرفته و تاکنون ۱۳هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند که مهندسی مهاجرت معکوس به روستاها را دربرداشته است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: اشتغال از مشکلات ما است که هزینه های زیرساختی انجام دادیم و تا پایان سال ۹۹ همه روستاها از گاز برخوردار می شوند و ۶۷درصد روستاها برخوردارند تا پایان سال به ۸۳درصد برسند.

وی ادامه داد: مدیریت منابع موجود آبی  و اجرای طرح گلخانه که ۳۵ فرصت شغلی تعریف کردیم و تفاهم نامه منعقد شده و تسهیلات مناسب دارد نیز انتظار داریم بسیج سازندگی ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به نهضت خدمت رسانی در استان افزود:  از زحمات همه دستگاه های خدمت رسان و بسیج سازندگی که کمک حال ما هستند در اشتغال و محرومیت زدایی  تشکر می کنیم و تقاضا داریم از سازمان بسیج که زیرکوه را شهرستان معین برای محرومیت زدایی تقبل کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها