خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما در سپاه و بسیج تا انتهای مسیر محرومیت زدایی در کنار مردم وفادار به نظام هستیم اما کسانی که مسئول برنامه ریزی در کشورهستند توجه کنند و برگردند الگوهای توسعه را مرور کنند که یا الگوها کامل بودند و ناقص اجرا شدند که باید به نقاط محروم توجه بیشتر شود تا مناطق دورافتاده کم برخوردار امکانات توزیع متوازن شود و یا نقص در برنامه ریزی ها وجود دارد که باید اصلاح شود.
کد خبر: ۹۱۷۹۸۱۹
|
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در آیین افتتاح ۶۲۵۰ پروژه زود بازده و عام المنفعه از طرح بزرگ خدمت رسانی همزمان ۴۰ هزار پروژه که به مناسبت 40سالگی انقلاب اجرا می شود در بیرجند اظهار داشت: ۱۰درصد از پروژه هایی که امروز همزمان در سراسر کشور افتتاح می شود سهم خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته در نظام جمهوری اسلامی گام های بلندی در جهت توسعه کشور برداشته شده است عنوان داشت: قبل از انقلاب از لحاظ شاخص های توسعه در درجه پایینی و در شاخصه علم و دانش بسیار در رتبه پایینی بودیم اما امروز میانگین سرعت رشد علم در کشور ما بسیار بهتر از کشورهای توسعه یافته است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب در مراکز بهداشت و درمان در فقر و تنگدستی قابل توجهی بودیم و از خارج از کشور کادر درمانی و پزشک وارد کشور ما می شد اما امروز سطح پیشرفت بهداشت و درمان و توسعه جاده های ارتباطی اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است و شهرها روستاها از نعمت گاز برخوردارند و ارتباطات، خطوط تلفن و پوشش بهره برداری از شبکه های رادیو تلویزیون داریم.

 وی با تاکید بر اینکه محرومیت ها باید رفع شد و از تنگناها خارج شویم گفت: در همان سالها که جنگ تمام شد و آغاز توسعه بود رهبری فرمودند " الگوهای توسعه باید به گونه ای انجام شود که محرومیت تولید نکند و محرومین زیر چرخ های توسعه لِه نشوند".

رئیس سازمان بسیج مستضعفین متذکر شد: اگر ایجاد الگوهای توسعه متوازن نباشد و به اقشار مختلف توجه نکنیم شاهد محرومیت ها هستیم و متاسفانه چون نقاط محروم در محور توسعه قرار نگرفتند مردم این مناطق با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

وی ادامه داد: ما در سپاه و بسیج تا انتهای مسیر محرومیت زدایی در کنار مردم وفادار به نظام هستیم اما کسانی که مسئول برنامه ریزی در کشورهستند توجه کنند و برگردند الگوهای توسعه را مرور کنند که یا الگوها کامل بودند و ناقص اجرا شدند که باید به نقاط محروم توجه بیشتر شود تا مناطق دورافتاده کم برخوردار امکانات توزیع متوازن شود و یا نقص در برنامه ریزی ها وجود دارد که باید اصلاح شود.

 توسعه بستر گروه های جهادی را در برنامه داریم

سلیمانی اظهار داشت: با توجه به تدابیر رهبر انقلاب حضور مردم راه حل مشکل است و در بسیج بستر توسعه گروه های جهادی را در برنامه داریم و بنا داریم از پروژه محرومیت زدایی و اشتغالزایی بیش از گذشته حمایت شود.

وی ادامه داد: ما برای توسعه مناطق محروم با جدیت پشتیبانی می کنیم و در کنار مسئولین خواهیم بود و این افتتاحیه ها یک آغازی برای فتح قله و رسیدن به توسعه مطلوب و پایدار نقاط محروم است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برگزیدن استان خراسان جنوبی برای افتتاح پروژه های محرومیت زدایی در این مرحله گفت: شایسته مردم خراسان جنوبی است که آیین اینجا برنامه ریزی و پروژه هابه بهره برداری برسد و به مردم اعلام شود با کمک مردم، مسئولین، گروه های جهادی، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، بسیج سازندگی، سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان و استانداری خدمات رسانی در مناطق مرزی و محروم در اولویت برنامه های بسیج است.

وی بیان داشت: امروز یکی از راه های مقابله با دشمن جنایتکار این مرز و بوم آمریکای جنایتکار خدمت به مردم است و در مکتب اسلام از با اهمیت ترین مستحبات خدمت به مردم است.

سلیمانی با تأکید بر اینکه خدمتگذاری به مردم برای ما افتخار بزرگی است گفت: این مراسم ها برای بیان مسئله و اعلام مواضع ملتهای انقلابی برای خدمتگذاری است  و پایان کار نیست بلکه آغازی برای مسیر بزرگتر و عرصه وسیع تر برای خدمت رسانی است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم علیرغم جنگ اقتصادی دشمن و با توجه به استعدادهای فراوان در کشور و نیروهای جوان و متخصص و با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب که رهبری ۴۰سال دوم را در پیش روی مردم و جوانان به ترتیبی گشودند که امید، اطمینان و استحکام برای پیمودن راهی پرافتخار و با عظمت برای رسیدن ملت ایران به مرتبه با شکوه معنوی و مادی در توسعه کشور را هموار سازیم.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه یک درصد جمعیت دنیا را داریم در حالیکه ۷درصد منابع و ذخایر دنیا را در اختیار داریم گفت: چنانچه به توانمندی های خود تکیه کنیم شاهد توسعه مناطق کم برخوردار هستیم و بسیج بستر لازم را برای ورود مردم در عرصه جهاد خدمت رسانی به مناطق محروم و جلب حمایت مسئولین مهیا می سازد تا سرانجام با ایجاد اشتغال، توسعه و تثبیت توسعه در مناطق محروم را شاهد باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها