خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی خاکریز گفت: عبادت و ذکر انسان را به آرامش می‌رساند.
کد خبر: ۹۱۷۹۷۶۵
|
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در برنامه زنده تلویزیونی خاکریز که شب گذشته با موضوع معنویت در دفاع مقدس به روی آنتن رفت، اظهار کرد: اساساً بنای خدا و رسالت فرستادگان خدا بر تحکیم روح انسانی و معنویت است چرا که انسان ها به آن نیازمند هستند.

 

وی با بیان اینکه پیامبران انسان ها را به خداشناسی و توحید دعوت کردند، تصریح کرد: خداشناسی همان معنویت است و پیامبران در طول تاریخ به انسان ها گفته‌اند بنده خدا باشید و برده دنیا نباشید و این همان مقام معنویت است.

 

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: پیامبران آمدند عهد و پیمان انسان‌ها را با خداوند یادآوری کردند و به اخلاق، نماز، روزه و عدالت که همان معنویت است، دعوت کردند. مؤمنان به واسطه برخورداری از معنویت رشد کردند و جامعه با معنویت زنده و پویا می‌ماند.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: اگر خانواده‌ای بخواهد طعم آرامش، لذتِ زندگی و تعامل اعضای خانواده با یکدیگر را بچشد، امکان ندارد، مگر اینکه در آن خانواده دین، نماز و محبت امام علی (ع) و اولادش مطرح باشد.

 

وی با بیان اینکه زندگی بدون معنویت، با آرامش همراه نخواهد شد، بیان کرد: خدای متعال در قرآن می‌فرماید هر کسی با من همراه نباشد و زندگی خود را با قوانین الهی هماهنگ نکند، در فشار، سختی و ناامیدی زندگی می‌کند.

 

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: قرآن از کسانی که ایمان آورده‌اند دعوت می‌کند تا دعوت خدا و پیغمبر(ص) را جدی بگیرند و شهدا این گونه بودند. این که شهید زنده است، بخاطر اجابت دعوت خدا و رسول خداست و به همین خاطر جایگاه والایی در پیشگاه خدای متعال پیدا می‌کند.

 

 

امام جمعه قزوین بیان کرد: وقتی انسان با معنویت به آرامش درونی و قلبی رسید، خداوند او را «یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ» خطاب می‌کند که جایگاه معنوی بسیار بالای او را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید الگوی خود را زینب کبری (س) قرار دهیم، افزود: حضرت زینب (س) در آن شرایط که پدر، مادر، برادرانش و فرزندانش به شهادت رسیده‌اند به «ابن‌زیاد» که می‌گفت دیدی خدا با برادرت چه کرد، فرمود من جز زیبایی ندیدم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه سرمایه آرامش حضرت زینب (س) عبادت و بندگی بود، افزود: امام سجاد (ع) می‌فرمایند از اول سفر کربلا تا پایان آن، نماز شب عمه‌ام ترک نشد و این عبادت و ذکر برای حضرت آرامش آفرین بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها