خبرهای داغ:
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین

لزوم آمادگی ۱۰۰ درصدی در مواجهه با حوادث احتمالی

مهدیخانی عنوان کرد: آمادگی ۱۰۰ درصدی در هر زمان برای مواجهه با حادثه احتمالی ضروری است.
کد خبر: ۹۱۷۹۷۴۹
|
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، تمرین دورمیزی مشترک کارگروه‌های تخصصی امداد و نجات و آموزش های همگانی در پدافند غیرعامل با هدف سنجش آمادگی دستگاه‌های عضو روز شنبه در قزوین برگزار شد.

 

در این تمرین دورمیزی که با طرح زلزله ۶ ریشتری در روستای یانس آباد از توابع آبیک برگزار شد برای هرکدام از دستگاه‌ها متناسب با شرح وظایف مسئولیتی واگذار گردید.

قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین در حاشیه این مانور بیان کرد: استان قزوین از نظر موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی در نقطه ای از کشور قرار گرفته که از ۳۲ حادثه شناخته شده، ۲۵ نوع آن در قزوین امکان وقوع دارد بنابراین آمادگی ۱۰۰ درصدی در هر زمان برای مواجهه با حادثه احتمالی ضروری است.

وی گفت: همچنین قزوین به جهت اینکه معین منطقه ۲۲ استان تهران و استان پیشتاز استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان و زنجان است در هر زمانی که برای پایتخت، بحرانی اتفاق بیفتد باید آمادگی مستمر جهت گسیل امکانات و نیروی انسانی برای پشتیبانی حوادث را داشته باشد.

وی با تاکید بر تداوم اجرای تمرین‌های عملیاتی و دورمیزی جهت سنجش آمادگی و بررسی نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های عضو کارگروه‌های امداد و نجات از این دستگاه‌ها خواست به منظور رسیدن به وحدت رویه و سرعت و دقت در تصمیم گیری حتما معاونان مدیران کل در جلسات کارگروه‌ها حاضر باشند تا در شرایط اضطراری نیز تصمیمات بهتری اتخاذ شود.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار