خبرهای داغ:
آصفی گفت: سیاست های نقد قطعا افزایش سرمایه اجتماعی را بدنبال دارد. اگر بنا باشد شهرداری از حالت مداخله گر خارج شده و به تسهیل گر تبدیل شود موجب مشارکت مردم در اجرای طرح های شهری می شود.
کد خبر: ۹۱۷۹۷۴۷
|
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، شامگاه شنبه حسن آصفی دومین نامزد تصدی شهرداری قزوین در جمع اعضای پارلمان شهری قزوین بیان کرد: نگاه ما شهروند محور است. نمونه این امر در آخوند محله است که چون نگاه شهروند محور وجود نداشته و دیدگاه کالبدی وجود داشته، دارای مشکلاتی است.

وی گفت: بحث درآمد شهرداری نگاه مهمی است که باید برنامه ریزی شود. حدود 570 هکتار از بافت قزوین فرسوده است و باتوجه به اینکه پنجاه درصد شهر فرسوده است جذب سرمایه می تواند کمک شایانی به رشد و بهبود سیمای شهری داشته باشد و علت اصلی اینکه بودجه برای شهر قزوین جذب نشده به این دلیل است که مستندسازی مناسبی از سیمای شهری نداشتیم.

کاندید تصدی مدیریت شهری قزوین اظهار کرد: شهردار به عنوان مدیر شهری به لحاظ باید پاسخگوی مردم و سایر دستگاه های استان باشد در حالیکه قدرت قانونی پاسخگویی را ندارد و این کار امکان پذیر نخواهد بود مگر این که بتواند تعامل خوبی را در سطح شهرستان و استان و کشور ایجاد نماید و این تعامل ملی و شهرستانی امر بسیار مهمی است و هر زمان این تعامل ایجاد شده بسیار موفق بوده ایم.

آصفی عنوان کرد: یکی دیگر از مهمترین ارکان شهری، مدیریت نیروی انسانی است. اما ما سعی نکردیم که نیروی انسانی را مدیریت کنیم.
وی افزود: در بحث سیستم مدیریت سبز، باید بتوانیم افزایش درآمد کرده و هزینه ها را مدیریت کنیم. با این سیستم که نگاه زیست محیطی است می توانیم برنامه های موفقی داشته باشیم.

کاندید تصدی مدیریت شهری قزوین تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه های شهرداری بحث مدیریت عوارضات است که یکی از منابع درآمدهای پایدار شهرداری است.

آصفی ادامه داد: در بحث پسماندها که منبع درآمد پایدار شهری است باید برنامه ریزی دقیقی انجام شود. قطعا اگر بتوانیم از سازمان همیاری ها استفاده کنیم می توانیم این درآمد را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به بحث ارتقا کیفیت زندگی شهروندان افزود: برای حکم روایی زندگی شهری، باید تصمیمات دقیقی اتخاذ شود و اگر لازم باشد این تصمیمات را تغییر دهیم. برای اینکه این تصمیمات بخوبی انجام شود باید از قابلیت تغییر آن استفاده کنیم.

کاندید تصدی مدیریت شهری قزوین اضافه کرد: یکی از ضعف های ما در بحث مشارکت در پروژه های نیمه تمام شهری است. باید جسارت این را داشته باشیم که سرمایه گذار در اینجا سرمایه گذاری کرده و سود سرمایه خود را دریافت کند. باید به این سمت برویم که پروژه های نیمه تمام را با مشارکت سرمایه گذار به اتمام برسانیم.

آصفی خاطرنشان کرد: باید پروژه هایی ایجاد کنیم که به چشم بیاید و مردم ببینند که ما آن را به اتمام میرسانیم. این امر با برنامه ریزی و تعاملات ملی انجام می شود. همچنین هوشمندسازی شهر و شهرداری از مباحث مهم دیگر است.

وی بیان کرد: سیاست های نقد قطعا افزایش سرمایه اجتماعی را بدنبال دارد. اگر بنا باشد شهرداری از حالت مداخله گر خارج شده و به تسهیل گر تبدیل شود موجب مشارکت مردم در اجرای طرح های شهری می شود.

کاندید تصدی مدیریت شهری قزوین ادامه داد: امروز در قزوین حاشیه نشینی و بی هویتی شهری وجود دارد و قطعا پررنگ کردن نقش زنان و جوانان در مدیریت شهری موجب ایجاد سرمایه اجتماعی و اعتمادسازی بین شهرداری و شهروند می شود.

آصفی اظهار کرد: باغستان های ما یکی از عوامل مهم زیست محیطی شهر قزوین است. در مواجهه با باغستان ها همیشه سلبی برخورد کرده ایم در حالیکه این امری حقوقی است.

وی افزود: شهر قزوین در کمربند زلزله قرار گرفته قطعا باید تاب آوریمان را زیاد کنیم. یکی از راهها این است که ساختمان های شهر را درجه بندی کنیم که بر اساس تطابق شهری و سیاست های شهری موجب ارتقا کیفیت ساخت و ساز می شود و در مواجهه با بحران موجب تاب آوری شهری می گردد.

کاندید تصدی مدیریت شهری قزوین اضافه کرد: بحث بعدی کمیسیون ماده 100 است که باتوجه به برنامه های بالادستی موجب هدایت شهر به سمت و سوی مورد نظر می شود.

آصفی در پایان گفت: بحث گردشگری موجب رونق اقتصادی شهر می شود ست که درآمد پایدار شهری را به دنبال دارد که در این راستا باید معرفی شهر و خدمات درست به شهروندان و گردشگران بخوبی انجام شود.

1010/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها