امام جمعه فارسان در دوره ضمن خدمت فرهنگیان این شهرستان ، دفاع مقدس را بخشی از گام اول انقلاب دانست و با ابراز تأسف از برداشتن نام شهدا از کوچه ها، گفت: شهدا شناسنامه فاخر و قاب تصویری زیبا و بزرگ از ملت بزرگ ایران برای دنیا ترسیم کردند.
کد خبر: ۹۱۷۹۷۴۰
|
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس دوره ضمن خدمت توانمند سازی معلمان و مدیران آموزش و پرورش شهرستان فارسان به همت حوزه مقاومت بسیج ادارات سپاه فارسان در محل سالن همایشات فرهنگسرا برگزار گردید.

در این دوره آموزشی معلمان و مدیران مدارس شهرستان با گذراندن کلاس های آموزشی متعدد بصیرت دینی و سیاسی و همچنین دانش مربیگری خود را بالا بردند.

امام جمعه فارسان در این جلسه گفت: باید عرض ادب کرد خدمت شهدایی که کنار سفره عزت و شرف آنها نشسته‌ایم و با تمام وجود از این کشور دفاع کردند. هشت سال دفاع مقدس شناسنامه ماست، ما به سفر معنوی احتیاج داریم تا نسل جدید در آن سفر با حماسه‌ها و رشادت‌ها و درایت‌ها و تدبیرهای شهدا آشنا شوند.

حجت الاسلام محسن ملک پور ادامه داد: شهدای ما بزرگترین الگو برای اعتلای کشور هستند، بنای شهدا در واقع بنای یادبود حماسه‌ها و ایثار و فداکاری‌هاست در روزگار امروز ما به این ثروت احتیاج داریم. شبهه دشمنان این است که ملت‌های بزرگ سعی می‌کنند آثار جنگ را از بین ببرند ولی کشور ما آثار جنگ را احیا می‌کند، آنها می‌گویند که ملت‌های پیشرفته با خاطره‌های جنگ خاطر مردم خود را مکدر نمی‌کنند در حالی‌که ما ملت خودمان را از این بحث ناراحت می‌کنیم که این حرف از اساس باطل است.

وی گفت: در کشور روسیه موزه جنگ روسیه بزرگترین موزه جنگ دنیا قرار دارد و تمام آثار جنگ را حفظ کرده‌اند، حتی آن میزی که در تهران روی آن میز سران روسیه و انگلیس و آمریکا نشستند و تصمیم گرفتند که جنگ تمام شود به عنوان بزرگترین اثر جنگی در موزه جنگ روسیه نگهداری می‌شود. آن وقت در کشور ما متاسفانه شاهد هستیم نام شهدا  را از کوچه ها برمی دارند. اگر امروز کشور در امنیت قرار دارد به دلیل هویت فاخر کشور در هشت دفاع مقدس است.

وی افزود: شهدا شناسنامه فاخر و قاب تصویری زیبا و بزرگ از ملت بزرگ ایران برای دنیا ترسیم کردند. تنها راه مقابله با دشمن ، وحدت و همدلی، اتحاد و انسجام بین همه قشرهای جامعه است. شهدا با نثار جان خود درس اطاعت از رهبری و ولایت را به همه آزادگان کشور دادند. شهدای والامقام به وجود آورنده امنیت، اقتدار و عظمت کنونی کشورمان هستند و بی‌شک اگر جانفشانی‌های شهدای والامقام کشورمان نبود هم‌اکنون در حال جنگ با گروهک‌های تروریستی بودیم که این مسئله بی‌ارزش و کوچکی نیست که به راحتی از آن عبور کنیم.

امام جمعه فارسان اظهار کرد: در سایه درایت‌های مقام معظم رهبری و فداکاری و ایثارگری‌های شهدای والامقام هم‌اکنون کشورمان در شرایط کنونی به سر می‌برد که در این زمینه ما نیز باید در برگزاری یادواره‌های شهدا نهایت دقت و حساسیت را داشته باشیم و در مقابل شهدا ادای دین کنیم.از مسئولان انتظار داریم در برگزاری یادواره‌های شهدا نهایت سعی و تلاش خود را داشته باشند و این مراسمات معنوی را به صورت باشکوه و منظم برگزار کنیم.

حجت الاسلام ملک پور ادامه داد: خانواده‌های معظم شهدا مایه خیر و برکت جامعه هستند و حق بزرگی بر گردن ما دارند که این موضوع برای ما یک اولویت اساسی است.

وی گفت: روحیه ایثار و استقامت زمینه رسیدن به سعادت و خوشبختی است.  مقاومت و ایستادگی در هشت سال دفاع مقدس یک اولویت مهم و اساسی بوده که شهدای والامقام کشورمان با حمایت و دفاع از فکر و اندیشه ملت ایران اسلامی از خاک پاک کشورمان دفاع کردند.

امام جمعه فارسان، تصریح کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا یک وظیفه و رسالت خطیر و حساس برای ما است و با توجه به برکت و حیات‌آفرینی که در این دیدارها وجود دارد باید این دیدارها ادامه دار باشد تا خروجی مورد انتظار را بتوانیم به دست آوریم که این موضوع برای ما حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: شهدای والامقام کشورمان برای به دست آوردن ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند که این موضوع برای ما حائز اهمیت است تا با دفاع از کیان و ارزش‌های مقدس انقلاب اسلامی به تمامی اهداف خود برای دفاع از موقعیت حساس از کشور گام بردارند. ماه محرم است   منشأ تفکری و زیرساختی انقلاب اسلامی ایران «واقعه کربلا» و «تربیت اهل‌بیت علیهم‌السلام» است.

حجت الاسلام ملک پور گفت: کشورهای غربی و عربی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شروع به ابراز مخالفت با نظام اسلامی کردند که در این میان عراق، نوپایی انقلاب اسلامی را غنیمت شمرد و با نقض قرارداد الجزایر به ایران حمله کرد.

 وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان دفتر هنر و ادبیات مقاومت در سال ۱۳۷۰ فرمودند: «می‌خواهم بگویم که این‌یک گنج است. آیا ما خواهیم توانست این گنج را استخراج‌کنیم، یا نه؟ این هنر ماست که بتوانیم استخراج‌کنیم. امام سجاد توانست همان چند ساعت گنج عاشورا را استخراج کند. امام باقر و ائمه‌ی بعد از ایشان هم استخراج کردند و آن‌چنان این چشمه‌ی جوشان را جاری نمودند که هنوز هم جاری است و همیشه هم در زندگی مردم منشأ خیر بوده، همیشه بیدار کرده، همیشه درس داده و یاد داده که چه‌کار باید کرد؛ الآن هم همین‌طور است.»

امام جمعه فارسان تأکید کرد: این بیان رهبر معظم انقلاب به ما یاد می‌دهد که باید نگاه ما به دفاع مقدس چگونه باشد. جنگ تحمیلی با هدایت امام خمینی (ره) به دفاع مقدس تبدیل شد، دفاع مقدس حاوی دستاوردهای فراوان و بی‌شماری است که باید دائماً آن را زنده نگه داشت و بیان کرد.

وی خطاب به حاضران گفت: عزیزان  دستاوردهای دفاع مقدس فقط نصیب ایران نشد، تمام منطقه بلکه جهان اسلام از دستاوردهای دفاع مقدس بهره‌مند شدند.

حجت الاسلام ملک پور افزود: شناخت ماهیت و علل جنگ تحمیلی برای امروز ما بسیار مهم است با بررسی دقیق اسناد و اظهارت سران قدرت و کشورها درمی‌یابیم که جنگ تحمیل‌شده فراتر از جنگ بین دو کشور است و بررسی لایه‌های پنهان و آشکار حکایت از آن دارد که صدام، نماینده قدرت‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای است که با جمهوری اسلامی مخالفت دارند.نقش امام (ره) در مدیریت و فرماندهی جنگ یک نقش بی‌بدیل بود فرماندهی و مدیریت حضرت امام (ره) را می‌توان از عوامل اصلی مقاومت مردم ایران در برابر متجاوزان و تبدیل این جنگ به دفاع مقدس نام برد.

وی خاطرنشان کرد: سبک رهبری و فرماندهی حضرت امام (ره) در جنگ یک سبک دینی، الهی و متفاوت از سبک‌های فرماندهی نظامی در ارتش‌های دنیا بود.جمهوری اسلامی هم‌اکنون به یک قدرت برتر منطقه‌ای از جهات راهبردی، سیاست‌گذاری و غلبه بر دشمنان تبدیل‌شده استالبته  آمریکا در حال فروپاشی است، تمام سیاست‌های آمریکا و متحدان آن در این منطقه از بین رفت و با شکست مواجه شد.دوران دفاع مقدس قسمتی از «گام اول» انقلاب اسلامی بود.

ارسال نظرات