فرمانده سپاه امام رضا(ع) واقعه عاشورا را سرمشق ۸ سال دفاع مقدس ما دانست.
کد خبر: ۹۱۷۹۷۲۴
|
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، همزمان با سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس، همایش روشنگری بصیرتی توسط ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشمر با حضور پرشور رزمندگان و بسیجیان درهیئت رزمندگان اسلام با سخنرانی سردار یعقوبعلی نظری، فرمانده سپاه امام رضا (ع) برگزار شد.

سردار نظری در این مراسم ضمن عرض تبریک به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان داشت: باید به یاد بیاوریم که دفاع مقدس ما در طول واقعه عظیم کربلا و عاشورا است و این مهم باعث حیات اسلام بوده، هست و خواهد بود.

وی افزود: پیام مهم کربلاء و عاشوراء پیروزی خون بر شمشیر است که به عنوان یک اصل و قاعده بایستی همواره مدنظر قرار گیرد، همانطور که این مهم در ۸ سال جنگ تحمیلی ما نیز صورت گرفته و تجدید شد.

وی پیروزی خون بر شمشیر را پیروزی معنویت بر مادیات دانست و خاطرنشان کرد: اینکه توان و قوای جبهه باطل به لحاظ مادی خیلی برتر و بالاتر از جبهه حق باشد، به این معنی نیست که تضمین کننده پیروزی و آثار همیشگی آن باشد، کما اینکه در واقعه عاشورا اگر جبهه حق دارای عده و امکانات بی شمار می‌بودند قطعا ما امروز شاهد این قدرت عظیم معنوی که نمایانگر فرهنگ ایستادگی، شهامت، ایثار و شهادت بود نبودیم.

نظری، واقعه عاشورا را سرمشق ۸ سال دفاع مقدس ما دانست و گفت: ما در ابتدای جنگ تحمیلی، دست خالی بودیم و در مقابل دشمن تا دندان مسلح چیزی در چنته نداشتیم و در اوج مظلومیت به سر می‌بردیم، این سوال مطرح است: آیا ما در اوایل جنگ از یک استحکام حکومتی برخوردار بودیم؟ آیا ما مدیران با تجربه‌ای داشتم؟ آیا ما یک آمادگی نظامی داشتیم؟ آیا ما از لحاظ وضیعت اقتصادی و امنیتی خوب بودیم؟ همه می‌دانیم که اینطور نبود، ولی برعکس دشمن از همه‌ی امکانات نظامی خوبی برخوردار بود و این را می‌دانیم که دشمن به لحاظ مالی و جانی خسارت‌های زیادی به ما وارد کرد، ولی به خواست الهی نهایتا پیروز جنگ تحمیلی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود و آن هم به خاطر توکل و ایمان قوی و اتحاد و همدلی بود و این پیروزی در نهایت فقر مادی برای نظام ما حاصل شد که مولد یک فرهنگ الهی جاویدان، مشابه فرهنگ به جا مانده از واقعه عاشورا بود که ما امروز از آن، به عنوان فرهنگ دفاع مقدس یاد می‌کنیم.

وی با اشاره به این که درابتدای جنگ تحمیلی در زمانیکه عده‌ای مسئولین به خاطر جنگ نگران بودند اولین حضور امام خمینی (ره) رادر اولین ساعات جنگ دیدیم و جمله‌ای تعیین کننده که فرمودند: یک دزدی سنگی انداخته و فرار کرده هیچ اتفاقی نیافتاده وشوک را به آرامش تبدیل کردند این مطلب باعث شد مسئولین به خودشان آمدند این جمله روحیه نامطلوبی را به سپاه صدام وارد کرد امام گفتند: این جنگ، جنگ بین اسلام و کفر است جایگاه این جنگ را امام الهی کرد. امام فرمودند: اگر این جنگ ۲۰ سال طول بکشد ایستادگی می‌کنیم (مردم جبهه‌ها را پر کنید) در آن زمان سپاهی که نبود، ارتشی که نبود. اما با گسیل مردم در جبهه‌ها تعلید قدرت کرد. امام در طول دفاع مقدس دست مدیریت بر سر رزمندگان داشتند امام فرمودند: حصر آبادان باید شکسته شود متجاوز باید تنبیه شود وقتی که خرمشهر آزاد شد امام فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد تا از غرور بین فرماندهان و سربازان جلوگیری کنند.وقتی جنگ تمام شد امام فرمودند:: من جام زهر را می‌نوشم و به حوزه علمیه و روحانیان فرمودند ما در این جنگ پشیمان نیستیم و اقتدار خود را به همه ثابت کردیم.

وی با بیان این که مهم‌ترین دستاورد این جنگ اجازه ندادن به دشمن برای جدا کردن خرمشهر و اروند رود و حفظ جمهوری اسلامی ایران بود و مهم‌ترین بخش پیروزی ما در دوران دفاع مقدس، انتقال فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت بوده و خواهد بود واگر امروز ما به جبهه مقاوت (حزب الله لبنان، انصار الله یمن، مقاومت فلسطین و...) افتخار و مباهات داریم و شاهد مقاومت و شهامت‌های آنان با امکانات نظامی و دفاعی پیش پا افتاده هستیم، قطعا منشأ این مقاومت‌ها در خرمشهر، حمیدیه، سوسنگرد، چزابه و... اتفاق افتاده و به تأسی از فرهنگ دفاع مقدس ما واقع می‌شود.

نظری بیان نمود: امروز ما می‌بینیم که دیگر نیازی نیست در مناطق مرزی کشور با دشمنان انقلاب اسلامی بجنگیم، چون مرز‌های انقلاب اسلامی ایران جابجا شده و از حد جغرافیایی خود خیلی فراتر رفته است که قطعا این دستاورد‌ها حاصل انتقال فرهنگ دفاع مقدس و به برکت خون شهداء و ایثارگران ما می‌باشد که بایستی به آن بالید و شکر گزار آن بود.

وی در پایان اظهار کرد: ما به پیروزی نهایی نزدیک هستیم، امروز از جای جای این جهان تبعیت از ندای امام شنیده می‌شود. حسین زمان ما امام خامنه‌ای (مدظله عالی است) است. حیات فلسطین در حال از بین رفتن بود که که جمهوری اسلامی به داد آن‌ها رسید و امروز دارای هویت هستند. آیا مدیریت در جنگ دشوار‌تر است یا در حوزه اقتصاد؟ مطمئنا در جنگ سخت‌تر است. حتما مشکلات اقتصادی حل خواهد شد به این شرط که مدیر ما، یک مدیر انقلابی باشد. افق روشنی رو به روی جمهوری اسلامی است یا شکرگزار آن بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها