خبرهای داغ:
با استقبال پرشور خانواده های قزوینی

نمایش عاشورایی غریبه شام به روی صحنه رفت

افتتاحیه نمایش «غریبه شام» با حضور مسوولان حوزه هنری و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و استقبال پرشور خانواده ها به روی صحنه رفت.
کد خبر: ۹۱۷۹۶۵۹
|
۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آیین گشایش نمایش عاشورایی «غریبه شام» با حضور حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، علی هوشمند رییس حوزه هنری قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف استان و جمعی از خانواده ها در تالار دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

در این مراسم رییس حوزه هنری، هدف از برپایی مجالس، محافل و برنامه هایی همچون نمایش غریبه شام را تعمیق فرهنگ عاشورایی در جامعه برشمرده گفت: هنر گویاترین زبان در نشر معارف دینی و ارزشی است و این مرکز تلاش دارد از همه ظرفیت های استانی و ملی در این راستا بهره گیرد.

نمایش عاشورایی غریبه شام نوشته سید حسین فدایی و کارگردانی کوروش زارعی است. استفاده از موسیقی، صوت و تصاویر گیرا، بهره گیری از جلوه های ویژه، صحنه آرایی ساده و تاثیرگذار، بازی های جذاب و حرفه ای، بهره مندی از بازیگران خردسال، الهام و ارتباط مدافعان حرم با حماسه کربلا را از ویژگی های این نمایش می باشد.

تنوع آیتم های نمایش، نگاهی به حضور داعش در شام و بیان احساسات فرزندان شهدای مدافع حرم و تداعی فرزندان کربلا از دیگر جذابیت های نمایش عاشورایی «غریبه شام» است.

در این نمایش، کاظم نظری، انوش معظمی، وفا طرفه، حسن اردستانی، سید حمید لاجوردی، محمد جواد پیروزی، لیلا سادات موسوی، مریم السادات صدرپور، فائزه سادات حسینی، سنا زارعی، نگین السادات رسولی، فائقه حاجی مهدی، سوگند مقدم و حدیث تقی زاده به ایفای نقش می پردازند.

گفتنی است غریبه شام از 4 تا 13 مهرماه جاری همه روزه ساعت: 19 در سالن شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان، واقع در خیابان نواب شمالی به روی صحنه می رود.

 

1010/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها