خبرهای داغ:
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: وقتی دانه‌درشت‌ها گرفتارشده و به جزای عمل خود برسند ریشه فساد قطع می‌شود، ضمن اینکه کار شما هم امربه‌معروف است و هم اقامه عدل.
کد خبر: ۹۱۷۹۶۲۶
|
۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹

وقتی دانه‌درشت‌ها گرفتارشده و به جزای عمل خود برسند ریشه فساد قطع می‌شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در دیدار با اعضای تشکل مردمی دیده‌بان شفافیت و عدالت همدان با اشار به آیه «لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَالمیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ»، بیان کرد: هدف خداوند متعال از ارسال رسل و کتب آسمانی اقامه قسط و عدل و ایستادن مردم برای عدالت بوده است.

وی با اشاره به وجود بیش از 250 هزار شهید و جانباز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: گاهی برخی از افراد و شخصیت‌ها برای گرفتن یک مقام و پست در انتخابات مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کنند، حال‌آنکه باید دید هدف ما در حکومت اسلامی چیست؟

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه ضمن ابراز خرسندی از تأسیس تشکل مردمی دیده‌بان شفافیت و عدالت همدان، گفت: سلام مرا به رده‌های بالا برسانید و بگویید لااقل خودتان را به مردم معرفی کنید؛ این گروه چند سال است شکل‌گرفته، از ظرفیت رسانه‌ها، حوزه‌های علمیه و گروه‌های دلسوز انقلاب که در استان کم هم نیستند برای معرفی خود استفاده کنید.

وی این تشکل را بسیار مؤثر و کارآمد خواند و تصریح کرد: مطالبه از مسئولان و احقاق عدالت بسیار ارزشمند است، نظیر همان چیزی که در مجلس خبرگان نیز تحت عنوان هیئت اندیشه‌ورز شکل‌گرفته و از مسئولان برای طرح مطالبه مردم دعوت کرده و توضیح می‌خواهد.

آیت‌الله موسوی اصفهانی ادامه داد: بررسی مطالبات مردمی و دسته‌بندی آن‌ها برای اجرا ازجمله اقداماتی است که صورت می‌گیرد کما اینکه ما در جلسه‌ای از روسای سه قوه برای حضور در جلسه هیئت اندیشه‌ورز و طرح مطالبات مردمی دعوت کردیم که رئیس مجلس و قوه قضاییه حضور پیدا کردند، اما آقای روحانی استنکاف کرد!

وی خطاب به اعضای دیده‌بان شفافیت و عدالت، اعلام کرد: در بررسی‌های انحرافی و مفاسد، اولویت را به مفاسد قوه قضاییه اختصاص دهید چراکه که انگیزه آقای رئیسی برای رسیدگی به مفاسد بسیار بیشتر از قوای دیگر است؛ شما هممی توانید گزارش‌های مستند و متعدد خود را منعکس کنید تا زودتر به نتیجه برسید.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از مواضع آقای رئیسی در رسیدگی به فساد، افزود: در رسیدگی به مسائل این‌چنینی باید مراقب باشیم که مردم مأیوس نشوند، ضمن اینکه اگر ساختار قوه قضاییه اصلاح شود، بقیه قوا نیز اصلاح می‌شوند، چون استواری و صلاح کار درنهایت در دستگاه قضا است.

وی با اشاره به عزل و جابجایی 60 قاضی خاطی، بر تعامل مجلس خبرگان و دیده‌بان شفافیت و عدالت تأکید کرد و افزود: چند مورد از گزارش‌های مستند خود از دانه‌درشت‌ها را به ما نیز اعلام کنید تا در فرصت مناسب به دبیرخانه ارائه دهیم، اگر موارد بسیار مهم بود به دفتر رهبری هم می‌توان اعلام کرد، ضمن اینکه امام‌جمعه محترم شهر همدان نیز می‌تواند بنا به صلاحدید این موارد را در تریبون نماز سیاسی عبادی نماز جمعه اعلام کند.

آیت‌الله موسوی اصفهانی در ادامه به پرونده فسادی در که منجر به تضییع یک‌میلیاردی بیت‌المال شده، اشاره کرد و گفت: در این رابطه خصوصی جلسات متعددی با دادستان سابق و فعلی گذاشته‌شده، سه سال هم از این ماجرا می‌گذرد اما تاکنون اقدام درخوری صورت نگرفته است.

وی خطاب به اعضای دیده‌بان شفافیت و عدالت با تأکید بر اینکه نیاز نیست همه فاسدان گرفتار شوند، گفت: وقتی دانه‌درشت‌ها گرفتارشده و به جزای عمل خود برسند ریشه فساد قطع می‌شود، ضمن اینکه کار شما هم امربه‌معروف است و هم اقامه عدل.

وی در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: همان‌طور که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم مطرح کردند، برخلاف اقدامات خوبی که درزمینه عدالت صورت گرفته اما ما هنوز با نقطه مطلب فاصله‌داریم و امیدوارم دیده‌بان شفافیت و عدالت به اقامه عدل کمک کرده و در این راستا گام‌های خوبی بردارد، البته دعا هم باید کرد اما اقدام لازم است، اگر دعا کافی بود که پیامبر (ص) در جنگ‌های بدر، خیبر و احد شرکت نمی‌کرد و فقط بک یا الله می‌گفت! اما روایت داریم که ایشان شب‌ها عبادت می‌کرد و روزها می‌جنگید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات