همزمان با غبارروبی گلزار شهدای فارسان؛

رونمایی از یلان فارسون در هفته دفاع مقدس

همزمان با هفته دفاع مقدس و غبارروبی گلزار مطهر شهدای شهرستان فارسان از کتاب یلان فارسون رونمایی شد.
کد خبر: ۹۱۷۹۵۱۲
|
۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، قبور مطهر شهدای شهستان فارسان غبار روبی و گلباران شد و جمع کثیری از مردم و مسئولان با حضور در گلزار شهدا ضمن ادای احترام به این قبور مطهر با شهدا تجدید پیمان کردند.

در ابتداي اين مراسم معنوي فرماندار شهرستان فارسان ضمن تبريک هفته دفاع مقدس و ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس در سخناني گفت: ياد از شهدا و دوران دفاع مقدس بايد براي ما يک افتخار باشد و به هر جا رسيديم به ياد داشته باشيم که کجا بوده‌ايم، چه دوراني را گذرانديم و به چه قيمتي به اينجا رسيديم و از اين به بعد چه وظيفه‌اي را بر عهده‌داريم درواقع ما وارث خون‌هايي هستيم که سرزمين ما را حفظ کردند و ما را به‌جايي رساندند .
مرداس طاهري در ادامه افزود: در آن دوران حکومت بعث عراق فکرمی کرد که حکومت نوپای ایران ضعیف تر و بی ثبات تر از آن است که بخواهد در مقابل رژیم بعث ایستادگی کند و فرصت را مناسب دید که اروند رود و خوزستان را تصاحب کند اما اشکال کار صدام اینجا بود که امام و جوانان انقلابی خط امام را نشناخته بود . ما مسيري که در آن حق و تصميم عاقلانه است ادامه مي‌دهيم و وظيفه ما است که تعهدمان را به دولت، نظام و مردم که ولي‌نعمت ما هستند ادا کنيم ما نبايد از دفاعمان دست‌برداريم و حتماً خداوند هم به ما کمک خواهد کرد.

در ادامه حاج داوود بابائی یکی از فرماندهان اسبق جبهه های حق علیه باطل و از جانبازان و یادگاران دوران 8 سال دفاع مقدس از کتاب خود با نام یلان فارسون رونمائی کرد.

حاج داوود بابائی یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که در بسیاری از عملیات ها حضور داشت و با بسیاری از شهدای شهرستان فارسان ارتباط مستیم و نزدیکی داشته است. در همین راستا به منظور آشنا کردن قشر جوان و نسل جدید انقلاب با شهدا خاطرات خود را از دوران دفاع مقدس و شهدا در غالب کتاب یلان فارسون جمع آوری و منتشر کرد.

این کتاب می تواند نقش بسزایی در معرفی شهداء شهرستان به نسل جدید انقلاب داشته باشد.

ارسال نظرات