امام‌جمعه اردکان:

منت‌کشی اروپایی‌ها برای بازگشت ایران به میز مذاکره؛ نشانه عزت و ثمره ایستادگی ملت ایران است

امام‌جمعه اردکان با اشاره به سخنرانی عزتمندانه رئیس‌جمهور کشورمان در سازمان ملل گفت: منت‌کشی اروپایی‌ها برای بازگشت ایران به میز مذاکره نشانه عزت و ثمره ایستادگی ملت ایران است.
کد خبر: ۹۱۷۹۵۱۰
|
۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و ایثارگران را گرامی داشت و به بیان جایگاه و مقام شهید و فضیلت جهادگران نزد خداوند پرداخت و گفت: خداوند، قدرت‌نمایی مسلمانان در برابر دشمنان را دوست می‌دارد.
وی اظهار داشت: همه ما وظیفه‌داریم یاد و نام شهدای عزیز و ایثارگری‌های ایثارگران را زنده نگه بداریم و تکریم کنیم. نام‌گذاری کوچه، مدرسه، اماکن و خیابان به نام شهدا افتخار است که باید ترویج هم بشود. هر انسان آزاده و باوجدانی اقرار می‌کند که زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا وظیفه‌ای همگانی است و نفعش به دنیا و آخرت ما خواهد رسید.
امام‌جمعه اردکان با اشاره به اینکه اگر در شهرهایی افراد معدودی به فکرشان خطور کرده است که نام شهید را بردارند، افزود: خدا را شکر در شهر ما همه مردم ولایی و اهل‌بیتی و همه مسؤولین با سلایق مختلف تمام تلاش خود را به کار می‌برند و برای ترویج نام شهدا و زنده نگه‌داشتن ایثارگری‌های آن‌ها و فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت اتفاق‌نظر دارند.
وی گفت: من شهادت می‌دهم که همه مسؤولین ما در شهر اردکان دوست دار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و لازم می‌دانم از زحمات همه مسؤولینی که زحمت می‌کشند بخصوص از شهردار و شورای شهر تقدیر و تشکر کنم که امسال در هفته دفاع مقدس فضای شهر را به صورتی چشمگیر معطر به عطر و بوی جهاد و شهادت نمودند.
حجت‌الاسلام شاکر با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی گفت: هرچقدر درباره فضیلت زیارت حضرت امام حسین (علیه‌السلام) بگوییم کم گفته‌ایم و باید این موضوع ترویج بشود. کسانی که می‌توانند همت کنند و قدمی درراه زیارت آن حضرت بردارند و کسانی که نمی‌توانند یا یاری‌کردن زائرین دیگر در این راه شریک شوند.
وی در ادامه بابیان اینکه سخنرانی عزتمندانه رئیس‌جمهور در سازمان ملل بر سیاست‌های کلان نظام و رهنمودهای مقام معظم رهبری منطبق بود، افزود: رئیس‌جمهور ما در این سخنرانی از فلسطین و یمن دفاع کردند و سیاست یک بام و دوهوای آمریکا و اسرائیل را زیر سؤال بردند و هشدار دادند که ملت انقلابی ما به هرگونه اقدام خصمانه پاسخ درخور خواهد داد.
خطیب نماز جمعه اردکان گفت: آقای روحانی تأکید کردند که ما به اروپایی‌ها اعتماد نداریم برای اینکه به قول‌های خود عمل نکردند. مقام معظم رهبری هم در سخنرانی خود در جمع نمایندگان مجلس خبرگان مجدداً تأکید کردند که به اروپایی‌ها مطلقاً نمی‌شود اعتماد کرد. آن‌ها به تحریم‌های آمریکا پایبند هستند به‌ویژه انگلیس خبیث که خصومت دیرینه‌اش جلو چشم ملت و مسؤولین ماست.
وی افزود: وقاحت اروپایی‌ها به‌جایی رسیده است که از یک‌سو بیانیه علیه ملت و دولت ما صادر می‌کنند و ایران را محکوم می‌کنند و از سوی دیگر پیش‌شرط رفع تحریم را نمی‌پذیرند. برای ملت ما تعیین تکلیف می‌کنند و با وقاحت درخواست ملاقات و مذاکره مجدد می‌دهند. تراکم تقاضای مذاکره و ملاقات و این منت‌کشی که از مسؤولین ما برای بازگشتن به میز مذاکره می‌شد ثمره مقاومت جانانه ملت ایران و نتیجه قدرت داشتن کشور ماست. این نشانه عزت ما و ذلت دشمن ما و ثمره ایستادگی و مقاومت است.
حجت‌الاسلام شاکر گفت: مقام معظم رهبری مجدداً تأکید کردند که در این شرایط، مذاکره ممنوع است و راه‌حل مشکلات کشور تکیه‌بر توان داخلی، ظرفیت‌های بومی، نعمت‌های خدادادی که داریم و استعدادهای جوانان است. اگر ما از این نعمت‌ها برای حل مشکلات استفاده نکنیم و دائماً به مذاکره و به غرب توجه کنیم نه‌تنها راه اشتباهی رفته‌ایم بلکه به‌نوعی ناشکری و ناسپاسی کرده‌ایم.
وی در پایان اظهار داشت: مسؤولین و دولتمردان ما قدر و قیمت این ثروت‌ها، ظرفیت‌ها و نعمت‌های خدادادی را بدانند و به‌صورت عملی سپاسگزار باشند یعنی همه هم‌وغم خود را برای حل مشکلات بکار ببرند. ملت ما هم تاکنون ثابت کرده است و به حول و قوه الهی مقاومت و ایستادگی خود را تا پیروزی کامل ادامه خواهد داد و بر زمین خوردن دشمنان و به خاک مالیده شدن بینی آمریکا و اسرائیل را خواهند دید.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات