به مناسبت هفته دفاع مقدس و با حضور مسؤولین و کارکنان ادارات، همایش میثاق با شهدا در اردکان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۹۵۰۹
|
۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در همایش میثاق با شهدا ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس از رشادت و حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان اسلام، شهدا و ایثارگران در دفاع از میهن تجلیل کرد.
وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام گفت: هرکس وارد بهشت می‌شود دیگر نمی‌خواهد بیرون بیاید جز شهدا. شهید می‌خواهد از بهشت بیرون بیاید و اگر فرصت پیدا کند به خاطر اینکه عنایت، کرامت و تفضل ویژه خدا را به خودش دیده است ده بار دیگر هم درراه خدا کشته شود.
امام‌جمعه اردکان افزود: در روایت دیگری نیز آمده است که؛ ملائکه خداوند می‌توانند همه حسنات بنی‌آدم را بنویسند الا حسنات مجاهدین. ملائکه و فرشتگان از نوشتن ثواب و اجر مجاهدان درراه خدا عاجز هستند.
وی اظهار داشت: نباید غبطه و غصه هرکسی و یا هر چیزی را بخوریم بلکه همه ما باید غبطه کسانی را بخوریم که در این مسیر قرار گرفتند و شایسته غبطه خوردن هستند و شهدا مصداق بارز این افراد هستند.
حجت‌الاسلام شاکر گفت: ما امروز باید پیام شهدا را به نسل آینده و جوان جامعه برسانیم، زیرا طبق حدیث پیامبر اسلام کسی که یک پیام رزمنده‌ای را منتقل کند پاداش او مثل کسی است که برده‌ای را آزاد می‌کند و در جهاد این رزمنده نیز شریک است.
امام‌جمعه اردکان در پایان افزود: هفته دفاع مقدس یکی از فرصت‌هایی است که می‌شود این پیام‌رسانی را سرعت بخشید. اگر این پیام شهدا به نسل آینده رسیده شود کشور، عزت و امنیت ما بیمه می‌شود.
قرائت زیارت عاشورا و مداحی توسط برادر حمید ابراهیمیان و روایتگری توسط یکی از آزادگان سرافراز و نویسنده کتاب "جهنم تکریت" از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
گفتنی است که همایش میثاق با شهدا به همت حوزه بسیج اداری، کارگری و اصناف شهرستان اردکان در جوار قبور مطهر شهدای گمنام ترک آباد برگزار شد.
انتهای پیام/د  
ارسال نظرات