هنوز برای تحصیل در دانشگاه فرصت هست. هرچند که این فرصت بسیار کم و در حال سپری شدن است.
کد خبر: ۹۱۷۹۴۷۳
|
۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، در حالی که فرآیند ثبت نام در دانشگاه های مختلف رو به اتمام است، واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی، فرصت جدیدی را برای ثبت نام داوطلبان ورود به دانشگاه ایجاد کرده است.

این فرصت برای دو دسته از علاقه مندان به تحصیل ایجاد شده است.

 تکمیل ظرفیت در مقطع کارشناسی تا ساعت 24 شنبه ششم مهر

دسته اول داوطلبانی هستند که مقطع تحصیلی کارشناسی  که در کنکور سراسری امسال شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته شده اند. این افراد می توانند به وبسایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی https://azmoon.iau.ac.ir مراجعه نموده و گزینه " انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزمون سراسری"  را انتخاب نمایند.

داوطلبان در بخش انتخاب رشته می‌توانند یکی از دو رشته حقوق با کد 20803 و یا مترجمی زبان انگلیسی با کد 20315 را ثبت نمایند. این فرصت بسیار محدود و حد اکثر تا روز شنبه 6 مهر ماه می باشد.

 ثبت نام در مقطع کارشناسی بدون آزمون

دسته دوم: کلیه متقاضیانی می باشند که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند. چه آنهایی که در کنکور شرکت نموده و چه افرادی که  فرصت حضور در کنکور را از دست داده اند. همه متقاضیان می توانند از این فرصت استنثنایی استفاده نمایند. این افراد برای ثبت نام در مقطع کارشناسی، انتخاب های بیشتری نسبت به دسته اول دارند و می توانند بیش از 30 رشته تحصیلی را انتخاب نمایند.

برای استفاده از این فرصت، داوطلبان به سایت ثبت نام در واحد الکترونیکی به نشانی http://reg.iauec.ac.ir مراجعه نموده و انتخاب گزینه "ثبت نام مقطع کارشناسی پیوسته براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) " مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

با شرایط در نظر گرفته شده از سوی واحد الکترونیکی، کلیه افرادی که دارای مدرک دیپلم 12 ساله و یا مدرک پیش دانشگاهی هستند، می توانند در این دانشگاه تحصیل نمایند.

شایان ذکر است تحصیل همزمان رشته دوم مقطع کارشناسی با امکان معادل سازی دروس گذرانده شده در کلیه رشته های واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی امکان پذیر است.

واحد الكترونيكي دانشگاه آزاد اسلامي، بزرگترين دانشگاه الكترونيكي در قاره آسیاست که در سال 1384 با هدف توسعه آموزش مجازي و استفاده از فناوري‌هاي نوين ارتباطي در حوزه آموزش عالي آغاز به کار نموده است. در حال حاضر بيش از 15000 دانشجو در بيش از 300 رشته تحصيلي در مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد در قالب چهار دانشكده فني و مهندسي، علوم انساني، مديريت و علوم پايه مشغول به تحصيل می باشند. این واحد، تنها دانشگاه غير حضوري كشور است.

برای اطلاعات بیشتر جهت ثبت‌نام کافی است با ستاد پاسخگویی این دانشگاه به شماره 021-42863205 تماس بگیرید. کارشناسان ما بهترین مشاوره را ارائه خواهند نمود.

 

تسهیلات و مزایای تحصیل در واحد الکترونیکی

دانشجویان واحد الکترونیکی در دوران دانشجویی، یک تحصیل کاملا مجازی را تجربه می کنند و بدون نیاز به حضور فیزیکی می توانند از طریق لبتاپ، سیستم کامپیوتر و حتی گوشی موبایل در کلاس حاضر شوند. کلاس به صورت آنلاین برگزار می شود و محیط آن به صورت تعاملی می باشد. دانشجو می تواند در حین درس با استاد گفتگو کرده و سوالات خود را بیان نماید.

یکی دیگر از امتیازات تحصیل در این دانشگاه، ارزان بودن نسبت به دیگر دانشگاه هاست. امسال دانشجویان فرصت دارند به اندازه 25 درصد از شهریه خود را بورسیه دریافت نمایند. علاوه بر این امکان اخذ وام های متنوع جهت تامین شهریه وجود دارد.

آنچه مسلم است  تحصیل ساده و ارزان در واحد الکترونیکی، فرصت بزرگی را برای علاقه مندان به تحصیل فراهم آورده تا هیچکس از تحصیل محروم نماند. زنانی که به علت مسئولیت خانه داری قید تحصیل را زده اند، یا کارمندان و مدیرانی که به علت مشغله کاری فراوان از تحصیل دور مانده اند، یا افرادی که به واسطه شرایط کاری مدام در سفر هستند و یا معلولینی که امکان تردد برایشان سخت است، .... همه و همه می توانند ازین فرصت بهره مند شوند و #باکلاس_در_کلاس باشند.

 

برای تحصیل در واحد الکترونیکی؛ فرصت هست، ولی کم است

ارسال نظرات