خبرهای داغ:
مسئول قرارگاه بسیج سازندگی استان خراسان رضوی : در حال حاضر وظیفه دفاع از این خاک به نسل ما سپرده شد مقام معظم رهبری به قدری به به نسل ما اعتماد دارد که جمع فرمانده هان نظامی دانشگاه امام حسین (ع) فرمودند این نسل سوم اگر از شما جلوتر نباشد عقب تر نیستند.
کد خبر: ۹۱۷۹۳۷۰
|
۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مسجدسلیمان یادواره شهدا مشترک پایگاه های مقاومت بسیج چهارده معصوم (ع) و شهید جهانگیری حوزه شهید مدنی سپاه پاسداران مسجدسلیمان چهارشنبه شب سوم مهرماه در مسجد چهارده معصوم مرادآباد کلگه برگزارشد.
در این برنامه علاوه بر حضور فرمانده سپاه پاسداران مسجدسلیمان ؛ جمعی از پاسداران بسیجیان ؛ طلاب ؛ اقشار مختلف مردم و تعدادی از خانواده های معظم شهدای هشت سال دفاع مقدس منطقه کلگه حضور داشتند.

در این یادواره خانواده شهید حادثه تروریستی ۳۱ شهریور ماه شهید مهران زرافشان نیز حضور داشت و یاد و خاطر این شهید بزرگوار گرامی داشته شد.
در ابتدای این برنامه جناب سرهنگ رحیمی حسینی فرمانده سپاه پاسداران مسجدسلیمان ضمن تبریک هفته دفاع دفاع مقدس یاد و خاطر شهدای هشت سال جنگ تحمیلی به ویژه شهدای این منطقه ؛ شهدای مدافع حرم و شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریور به ویژه شهید کریمی و زرافشان را گرامی داشتند.

وی به نیابت از پدر شهید مهران زرافشان از همدلی و همراهی مردم این شهرستان در گرامیداشت یاد و خاطر این شهید حادثه تروریستی تقدیر وقدردانی نمود.

فرمانده سپاه پاسداران مسجدسلیمان همچنین در بخشی از برنامه خاطره کوتاه یکی از شهدای گرانقدر را نیز روایت کردند.

در این برنامه پاسدار بسیجی محمد علیمردانی فرزند شهید حسن علیمردانی فرمانده یکی گردان های فاطمیون در سوریه و مسئول قرارگاه بسیج سازندگی استان خراسان رضوی به عنوان مهمان ویژه این یادواره به روایت گری رشادت های شهدای مدافع حرم سوریه پرداخت.

وی در این روایتگری تاثیر گزار به بخش های کوتاهی از مستند «پرواز از حلب» که در ارتباط با حماسه های لشکر فاطمیون و فداکاری های شهدای مدافع حرم همچون شهید «حسین هریری» ، شهید «مصطفی عارفی» و شهید «جواد جهانی» ساخته شده بود پرداخت.

پاسدار بسیجی محمد علیمردانی فرمانده یکی از گردان های فاطمیون در بخشی از روایتگری خود که جمعیت حاضر در این یادواره به خصوص جوانان را مجذوب خود کرده بود گفت: مردم زمان انقلاب نسلی بودن که ظلم وستم شاه را نتوانستند تحمل کنند و به رهبری امام خمینی (ره ) با کار حماسی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و این انقلاب را به رسم امانت به نسل بعدی سپردند تا کشور را از نو بسازنداما در بحبوحه اوایل انقلاب جنگ تحمیلی دفاع مقدس شروع شد و از همه نقاط کشور برای دفاع از میهن رفتند تا توانستند دشمن را از خاک کشور بیرون کنند.

وی اضافه کرد : در حال حاضر وظیفه دفاع از این خاک به نسل ما سپرده شد مقام معظم رهبری به قدری به به نسل ما اعتماد دارد که جمع فرمانده هان نظامی دانشگاه امام حسین (ع) فرمودند این نسل سوم اگر از شما جلوتر نباشد عقب تر نیستند.

پاسداربسیجی محمد علیمردانی تاکید کرد: ما متعلق به نسلی هستیم که هر کسی بخواهد این کشور و نظام را تهدید کند ما این تهدید را در نطفه خفه می کنیم و این تهدیدات اگر در سوریه ؛ عراق یا هرجای دیگر بخواهد شکل بگیرد به همان جا می رویم ونابودش می کنیم.

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی استان خراسان رضوی در بخش دیگر سخنان خود یادآور شد : ما متعلق به نسلی هستیم که اگر کسی دست روی ارزش های ما بگذارد ما به او می فهمانیم که چه کسی هستیم .

وی خاطرنشان کرد: همه ما نمی توانیم مدافع حرم شویم ولی هرکسی در هر شرایط سنی و پست و مقام باشد اگر وظیفه خود را به درستی انجام دهد در اجر و ثواب خون تک تک این شهدا شریک خواهدشد.

افزودنی است روز بهداروند از مداحان و ذاکرین اهل بیت و عصمت و طهارت(ع) مسجدسلیمان اجرای این برنامه رابرعهده داشتند و با حضور سایر ذاکرین اهل بیت (ع) مداحی و سینه زنی شورانگیزی را برگزارکردند و یاد وخاطر شهدا را گرامی داشتند.

آئین غبارروبی گلزارشهدای مسجدسلیمان

همچنین فرمانده سپاه پاسداران مسجدسلیمان و جمعی از فرماندههان حوزه ؛ پاسداران ؛ بسیجیان رئیس بنیادشهید وامورایثارگران و تعدادی از مدیران شهرستان و باحضور خانواه معظم شهدا به همراه نیروهای نظامی و انتظامی ضمن زیارت، قرائت فاتحه و غبار روبی مزار شهدا با آرمان های شهیدان انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مسجدسلیمان در آئینی به مناسبت هفته دفاع مقدس گلزار شهدای شهرستان مسجدسلیمان در مناطق مختلف چهاربیشه، نفتون و کلگه وبی بیان شهرستان غبار روبی و عطر افشانی شد.

در این مراسم معنوی فرمانده سپاه پاسداران مسجدسلیمان؛ جمعی از فرماندههان حوزه ؛ پاسداران ؛ بسیجیان رئیس بنیادشهید وامورایثارگران و جمعی از مدیران شهرستان و باحضور خانواه معظم شهدا به همراه نیروهای نظامی و انتظامی ضمن زیارت، قرائت فاتحه و غبار روبی مزار شهدا با آرمان های شهیدان انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

گلزارشهدای کلگه نیز به همت پایگاه های مقاومت حوزه شهید مدنی و با حضور فرمانده سپاه پاسداران و جمعی از مسئولین غبارروبی وعطرافشانی شد .

فرمانده سپاه پاسداران و فرمانده حوزه و جمعی از پایگاه های حوزه مقاومت بسیج شهید مدنی به همراه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولین ضمن گل افشانی مزار شهید حادثه تروریستی۳۱ شهید مهران زرافشان که در قطعه شهدای کلگه آرام گرفته است به خانواده این شهید بزرگوار نیز ادای احترام کردند.

گلزارشهدای بی بیان نیز با حضور فرمانده پایگاه و جمعی از بسیجیان پایگاه شهید چمران مسجدامام رضای بی بیان صورت گرفت.

آیین غبارروبی و گل افشانی قبور شهدای مختلف شهرستان و دیدار با خانواده معظم شهدا ؛ رزمندگان ایثارگران و جانبازان از جمله برنامه هایی هست که هرساله در این مناسبت به همت سپاه پاسداران مسجدسلیمان و باحضور سایر مسئولین انجام می شود.

در این دیدارها که به همت فرمانده سپاه ؛ رزمندگان ؛ پاسداران ؛ بسیجیان و پایگاه های حوزه مقاومت صورت می گیرد با حضور در کنار خانواده معظم شهدا و همچنین ایثارگران و رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس ضمن دلجویی از خانواده معظم شهدا ؛ ایثارگران و جانبازان و رزمندگان نیز با خاطره گویی و ذکر مستندات آن در جمع هم رزمان و بسیجیان ضمن نگه داشتن یاد و خاطر دفاع مقدس ؛ جوانان و نوجوانان را با مستندات و اتفاقات تلخ و شیرین آن دوران آشنا می کنند.  

 
برگزاری نشست روشنگری در مسجدسلیمان

همچنین امام جمعه موقت اهواز : در ۲۰۰ سال گذشته در هر دوره قسمتی از خاک کشور پهناور ایران را بهانه های مختلفی از ایران جدا می کردند از جمله افغانستان، بحرین، گرجستان و.... اما امروز پهپاد فوق پیشرفته ابر قدرت جهان یعنی امریکا، فقط چند لحظه وارد خاک ایران می شود و به وسیله موشک های ساخت دانشمندان این کشوراسلامی در ارتفاع ۲۰ کیلومتر منهدم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مسجدسلیمان به مناسبت هفته دفاع مقدس نشست روشنگری با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاجتی امام جمعه موقت اهواز ؛ فرمانده سپاه پاسداران؛ نماینده مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس، دادستان؛ فرمانده ارتش و دیگر مسئولین شهرستان و به همت حوزه بسیج دانش آموزی شهید بهنام محمدی پاسداران و بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش مسجدسلیمان روز پنج شنبه ۹۸/۷/۴در سالن باشگاه مرکزی شرکت بهره برداری نفت وگاز برگزار شد.


درابتدای این همایش که جمعی از بسیجیان ؛ فرهنگیان واقشار مختلف مردم حضور داشتند سرهنگ پاسدار رحیمی حسینی فرمانده سپاه پاسداران مسجدسلیمان ضمن خیر مقدم به مدعوین و گرامیداشت هفته دفاع مقدس طی سخنانی از رشادت های رزمندگان دفاع مقدس و شهدای دانش آموز، به ویژه شهید سیزده ساله مسجدسلیمان شهید بهنام محمدی بیان نمودند.

در ادامه نیز حجت الاسلام و المسلمین میر احمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز سخنران ویژه این همایش ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، نکاتی پیرامون جنگ تحمیلی و شهدای شهرستان مسجدسلیمان عنوان کردند.
وی همچنین از رشادت های معلم شهید مسلم حاتمی از شهدای سرافراز این شهرستان خاطراتی را بیان کردند و یادآورشدند این شهید بزرگوار قبل از شهادت گفته بود که تیر بر پیشانی من برخورد می کند و دقیقا نحوه شهادتش همانطور بود که خودش گفته بود ....
امام جمعه موقت اهواز همچنین از فداکاری های شهید صالحپور نیز خاطراتی را بیان کردند و در ارتباط با نحوه شهادت این شهید بزرگوار توضیح دادند که این شهید در سنگر به همراه چند رزمنده نشسته بودند و ضامن نارنجک خارج می شود و اگر منفجر می شد تمامی افراد به شهادت می رسیدند، اما شهید صالحپور خود را برروی نارنجک انداخت و به شهادت رسید.


وی همچنین ادامه دادند : در ۲۰۰ سال گذشته در هر دوره قسمتی از خاک کشور پهناور ایران را بهانه های مختلفی از ایران جدا می کردند از جمله افغانستان، بحرین، گرجستان و.... اما امروز پهپاد فوق پیشرفته ابر قدرت جهان یعنی امریکا، فقط چند لحظه وارد خاک ایران می شود و به وسیله موشک های ساخت دانشمندان این کشوراسلامی در ارتفاع ۲۰ کیلومتر منهدم می شود.
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی افزودند: دانشمندانی که در هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت و پروهش می کنند علاوه بر توجه به علم ودانش بار معنویت نیز حفظ می کنند قبل از شروع هر کاری زیارت عاشورا می خوانند و اشک میریزند.
وی در ادامه تاکید کردند قطعا پیروزی نهایی از آن کشور اسلامی ایران است .
 
 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها