خبرهای داغ:

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در سالروز شکست حصر آبادان برگزار شد

نیروهای مسلح در آبادان همزمان با سالروز شکست حصر آبادان و ششمین روز از هفته دفاع مقدس صبحگاه مشترک برگزار کردند.
کد خبر: ۹۱۷۹۳۶۸
|
۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سپاه آبادان، مهمان ویژه این مراسم سردار خادم السید الشهدا فرمانده قرارگاه کربلا گفت: اسلام سنگرهای کلیدی جهان اسلام را فتح کرده و اگر زمانی اروندکنار مرز ما بود حالا با صدور انقلاب مرزهای ما یمن و لبنان و لاذقیه است.
وی افزود: ما با اقتدارمان توانستیم بیش از ۱۲۰هزار نیروی حشد الشعبی را پرورش دهیم و با قدرتمان توانستیم کشتی انگلیسی را متوقف کنیم و پهباد آمریکایی را ساقط کنیم.
فرمانده قرارگاه کربلا همچنین گفت: قدرت پهبادی یمن روحیه مقاومت را شکل داد که از ثمرات شکست حصر آبادان است.
او تاکید کرد: ما با مقاومتمان مذاکره نخواهیم کرد و پاسخ هر متجاوزی را قاطعانه خواهیم داد.
در ادامه برنامه سرهنگ احمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان نیز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و بسیجیان, مقاومت را تنها راه شکست دشمن عنوان کرد.
در پایان برنامه گردان های رزمی بسیج با نمایش اقتدار در رزم ، شکستن اجسام سخت و مبارزه با اشرار پرداختند و دشمن فرضی را به زانو درآوردند.

همچنین به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصرآبادان جمعی از دلاورمردان جبهه های نبرد در دوران دفاع مقدس همراه با خانواده های معظم شهدا با حضور در بهشت رضای آبادان گلزار شهدا را غبارروبی و عطرافشانی کردند.
این برنامه که با حضور مسئولین شهری ، نظامیان و بسیجیان همیشه در صحنه و همچنین خانواده معظم شهدا و عموم مردم همراه بود در بعداز ظهر پنجشنبه برگزار شد.
سخنران این برنامه امام جمعه شهرستان حجت الاسلام ابراهیمی پور ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزودند: هر آنچه این انقلاب دارد از برکت خون شهداست و می بایست حافظ و قدردان آنها باشیم و راه آنها را ادامه دهیم.
در پایان برنامه حاضران با نثار گل و قرائت فاتحه ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی و آرمان های والای نظام با رهبر معظم انقلاب تجدید پیمان کردند.
 
همچنین به مناسبت سالروز شکست حصر آبادان برنامه شب شعر عربی و شعر حماسی  با حضور شاعران و سران عشایر و عموم مردم  برگزار شد.
این برنامه شامگاه جمعه ۵مهر در مسجد امام حسن عسگری واقع در خیابان کریمی آبادان برگزار گردید.
طی این مراسم شاعران به زبان محلی که همان زبان عربی است به بیان اشعار  به سبک حماسی و خطابه گویی پرداختند.
 در ادامه این برنامه که با حضور یادگاران هشت سال دفاع مقدس همراه بود، برادر رزمنده و آزاده ملا صالح قاری  به بیان خاطره گویی از رشادت ها و ایثارگری های مردم آبادان در جنگ تحمیلی پرداخت.
در پایان برنامه از بهترین شعر ها و خطابه گویی های  تقدیر و تشکر به عمل آمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها