خبرهای داغ:
مصلایی گفت : در حال حاضر 16 واحد تولیدی در زمینه فرآوری زیتون در استان مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر: ۹۱۷۹۳۱۷
|
۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

سید آبرودات مصلایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: در حال حاضر 16 واحد تولیدی در زمینه فرآوری زیتون در استان مشغول به فعالیت هستند که این واحد های فعال در زمینه فرآوری زیتون ظرفیت تولید 5 هزار و 800 تن روغن زیتون و 4هزار تن کنسرو و زیتون شور را دارند.

وی گفت: در سال‌جاری نیز از اواسط شهریور مراحل برداشت و فرآوری زیتون کنسروی آغاز و متعاقب آن فرآیند روغن کشی زیتون در منطقه در حال انجام است.

مصلایی اظهار کرد: در راستای برنامه ساماندهی و ارتقاء سطح سلامت واحدهای فرآوری سنتی زیتون کنسروی در استان، تفاهم نامه‌های همکاری بهداشتی با معاونت‌های غذا و دارو و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان منعقد شده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین تصریح کرد: سطح زیر کشت باغات زیتون استان 9 هزار و 520 هکتار برآورد کرد شش هزار و ۷۰۰ هکتار بارور و ۲ هزار و ۸۲۰ هکتار غیر بارور است و پیش بینی می شود بیش از 25 هزار تن زیتون از باغات ستان برداشت شود .

مصلایی اعلام کرد: منطقه طارم سفلی در استان قزوین با سابقه طولانی کشت زیتون و آشنایی مردمان منطقه با این محصول ارزشمند و فرهنگ زیتونکاری، یکی از قطب‌های مهم تولید زیتون در کشور است.

وی افزودد: در استان بیش از 10 رقم زیتون کاشت می‌شود که 85 درصد آن را ارقام ؛ زرد و روغنی است و از سایر ارقام بومی می‌توان به رقم شنگه، ماری، چرچنگی و گرد و ارقام عمده خارجی، آربکین، کرونایکی، مانزانیلا و کنسروالیا را ذکر کرد.

 

1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها