خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه مهم ترین عامل آغاز جنگ تحمیلی اسلام خواهی ملت بزرگ ایران است گفت: تحریم های اعمال شده دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون نشانه ضعف و حقارت دشمنان است.
کد خبر: ۹۱۷۹۰۱۵
|
۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
اسلام‌خواهی مهم‌ترین عامل آغاز جنگ تحمیلی/تحریم نشانه ضعف و حقارت دشمنبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلای مدرسه قلعه این شهر مهم‌ترین عامل آغاز جنگ را، اسلام‌خواهی ایران عنوان کرد و افزود: علت این امر هم این بود مه توانست نقشه بین‌المللی را تغییر دهد و از این‌رو آمریکا جنگ نیابتی علیه ما راه انداختند و برخی کشور‌های عربی و آفریقایی با پول و ادوات نظامی و جاسوسی در داخل منافقان پست و وطن‌فروش و ستون پنجم دشمن همه سدی برابر ما ایجاد کردند، ولی جوانان هوشیار ما این سد را شکستند.
وی ضمن بیان اینکه جلوگیری از صدور انقلاب از دیگر عوامل جنگ هشت‌ساله بود، افزود: انقلاب یک فکر، اعتقاد و باور است و مرز بردار نیست و نمی‌توان با مرز‌های جغرافیایی آن را محدود کرد، زیرا این فکر به بار نشسته و میوه داده است، حال آیا می‌توان تفکر انقلاب را از یمن گرفت؟ خوشبختانه دشمن موفق نشد که جلوی صدور انقلاب را بگیرد.
امام‌جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه در جنگ هشت‌ساله باب تعرض به جمهوری اسلامی بسته شد، اظهار کرد: امروز دشمن از گزینه‌های نظامی می‌هراسد لذا تحریم را به نشانه ضعف و حقارت خود برای جمهوری اسلامی به‌کاربرده است.
عبداللهیان تصریح کرد: نامساعد بودن اوضاع داخل کشور، منافقان فعال داخل و نیرو‌های مسلح شکل نگرفته و عدم تجهیز ارتش مواردی بود که دشمن تصور می‌کرد با این شرایط پیروز میدان باشد، اما اشتباه تصور کردن
وی ضمن بیان این پرسش که چرا از دفاع مقدس به‌عنوان جنگ و نبرد مقدس یاد می‌شود؟، عنوان کرد: آبشخور فکری دفاع مقدس از قرآن ناشی می‌شود رزمندگان با فتوا و حکم نایب امام زمان (عج) در میدان حاضر شدند، شهید کسی که با تکیه‌بر مبانی قرآنی و با فتوا امام عادل به میدان حضور می‌یابد لذا همه این موارد تقدس آفرین است.
وی ضمن بیان اینکه اگر در مسیر خدا قرار بگیرید و در مسیر دین تلاش کنید گمراهان روزگار و جهان نمی‌توانند به شما آسیب برسانند، افزود: اگر می‌خواهید طمع دشمن را نسبت به خودتان قطع کنید دشمن باید در وجود شما استقامت، عزت و انعطاف‌ناپذیری ببند.
امام‌جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه مدارا با دشمن هیچ زمان نمی‌تواند ما را به پیروزی برساند، اظهار کرد: خدای متعال متقین را یاری می‌کند و دیدیم که دشمن به بهانه حاکمیت بر اروندرود و جزایر سه‌گانه و خودمختاری برخی استان‌های مرزی وارد نبرد با ایران شد که به هیچ‌یک از خواسته‌های خود نرسید.
وی بابیان اینکه ارائه الگوی مبارزه با قدرت‌های بزرگ، تکیه نکردن به دشمن، رشد باور‌های دینی و معنویت در دنیای مادی‌زده و تکیه‌بر ظرفیت‌های درون از دستاورد‌های جنگ تحمیلی هشت‌ساله بود، افزود: فرماندهان جنگ و خط‌شکن‌ها جوان‌هایی بودند که توانستند حماسه‌آفرینی کنند، جنگ ما گنج است و امروز طبق فرمایش‌های مقام معظم رهبری می‌بایست مسئولیت‌های بزرگ و کلان را به جوان‌ها سپرد و از آن‌ها حمایت کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها