کارشناس فضای مجازی سراج کشور در زاهدان گفت: والدین باید فرزندان خود را با آداب و رسوم و فرهنگ اصیل ایرانی آشنا واقعیت های فضای مجازی را برای فرزندان خود بیان کنند.
کد خبر: ۹۱۷۹۰۱۴
|
۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان، دکتر متین فر، کارشناس فضای مجازیسازمان سراج، در همایش بررسی فرصت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی در حوزه خانواده که در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان به همت مرکز فرهنگی خانواده پاسداران برگزار شد، گفت: اصول زنجیره‌ای مدیریت فضای مجازی در خانواده که بر اساس این اصول فضای مجازی را در منازل باید مدیریت کنیم.

وی اضافه کرد: در حوزه آسیب‌ها و تهدیدات فضا‌های مجازی مشکلات بسیاری وجود دارد که جدایی همسران، روابط نامتعارف، ایجاد اختلاف و اغتشاش بین قوم و قبیله ها، افت تحصیلی، اعتیاد به اینترنت، و. نمونه‌هایی ار آسیب‌ها و تهدیدات موجود در این فضا است.

متین فر با تاکید بر این مطلب که فضای مجازی، زمین دشمن است و نباید آن را ترک کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند "هر کس جلوی فضای مجازی را بگیرد بی عقل است"، براین اساس، این فضا و پیام رسان‌ها را به رسمیت می‌شناسیم، باید تعامل صحیح با فضای مجازی را داشته و با محتوای درست به انتخاب گزینشی دست بزنیم.

کارشناس فضای مجازی سراج ادامه داد: والدین رسالت دارند کار صحیح و درست را در فضای مجازی انجام دهند، در هرسال، جوان ایرانی بالغ بر یک میلیون و ۴۶۰ هزار ساعت در این فضا در حال بازی است.

این مسول با تاکید بر این مطلب که ۶۰ درصد فرصت ما در شبکه‌های مجازی و پیام رسان است، اظهار کرد: مادران به عنوان اصلی‌ترین عضو خانواده، باید فرزندان خود را با آداب و رسوم و فرهنگ اصیل فی باید کنار هم باشند و این فضا را مدیریت کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات