خبرهای داغ:
امام جمعه موقت اصفهان گفت: انتشار بیانیه با این مضمون که ایران عامل اصلی حمله به تاسیسات نفتی عربستان‌ است نشان دهنده بی خردی اروپاییان و اتهام زنی و دروغ گویی آن‌ها بود.
کد خبر: ۹۱۷۹۰۱۳
|
۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: هفته دفاع مقدس برای کشور ما سرنوشت ساز بود و مقام معظم رهبری فرموند در چنین رویدادهایی روز پیروزی را جشن می‌گیرند اما در کشور ایران از روز نخست جنگ تحمیلی گرامی داشته می‌شود.

وی افزود: همه ما درس‌های مقاومت را از کربلا و عاشورای امام حسین (ع) می‌گیریم. دشمن پس از 40 سال در فکر تحریم حداکثری است تا دوگانگی را در کشور ایجاد کند تا در فکر برخی تاثیر بگذارد و آن‌ها را وادار کند تا پای میز مذاکره برود اما همه می‌دانیم که دولتی که به دلیل سود خودش توافقنامه‌ای را پاره کند قطعا به دنبال عدالت نیست و به دنبال منافع خود است‌.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: تجربه برون رفت از پیمان همه کشورها را از آمریکا بی اعتنا می‌کند و هزینه سازش بسیار بیشتر از مقاومت است. آن چیزی که باید از محرم و صفر درس بگیریم این است که با صبر و توصیه به صبر دشمن را وادار به عقب نشینی کنیم و او را به ذلت بنشانیم و امیدواریم این روحیه در وجود ما تقویت شود و خود را آماده حضور حضرت ولی عصر(عج) کنیم.

وی ادامه داد: امروز نیاز به بصیرت در کشور ما پیش از بیش به چشم می‌خورد و قدرت دشمنان رو به زوال است. در این شرایط دشمن از هر طریقی که بتواند فکر و رفتار ما را آلوده می‌کند که طریق اعتیاد و شهوت از راه کارهای دشمن برای نابودی جوانان است.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه اعتیاد دنیا را خراب می کند و شهوت آخرت شخص را نابود می‌سازد، گفت: با شهوت زمانی که فکر یک جوانان آلوده شد خود فرد فاسد می‌شود و جامعه را نیز فاسد می‌کند.

وی تصریح کرد: فضای مجازی ابزار مخربی است که در اختیار دشمنان است که جوانان را از دین و مسجد دور می کند که بصیرت در این زمینه بسیار مهم است و ابزار مهم بصیرت تقوا است و اگر کسی آلوده به گناه شد فکر او به درستی کار نمی کند. تقوا مانند لباسی است که از باطن انسان ها محافظت می کند و خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید فردی که دارای تقوا است اگر شیطان به او هجوم برد تقوا سبب تذکر شخص می‌شود و به دنبال تذکر بصیرت همراه او است. بی تقوایی عامل غفلت است و سبب کوری دل می‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان توکل در برابر دشمن و ایستادگی در برابر دشمن، رعایت وحدت و انسجام ملی، حمایت از تولید داخلی، نترسیدن از هجمه‌های دشمن، عدم اعتماد به غرب از نکات مختلفی است که باید به آن توجه کرد.

وی خاطرنشان کرد: انتشار بیانیه با این مضمون که ایران عامل اصلی حمله به تاسیسات نفتی عربستان‌ است نشان دهنده بی خردی اروپاییان و نشان دهنده اتهام زنی و دروغ گویی آن‌ها است و این نشان داد که مواضع اروپایی‌ها به آمریکا نزدیک است و به فکر منافع خود هستند تا به فکر منافع ایران، این بیانیه نشان داد که اروپایی‌ها در اتهام زنی هیچ مانعی ندارند.

آیت الله مهدوی ادامه داد: در این چند سال عربستان بسیاری از مردم مظلوم یمن را به کشتن داد و اروپایی‌ها هیچ بیانیه‌ای صادر نکردند اما پس از تهدید منابع مادی و نابود شدن منابع نفتی بیانیه صادر می‌کنند و به تعبیر یکی از مسئولان آمریکا، آمریکایی‌ها پس از فروش سلاح‌های خود در شناسایی این پهپادها ناتوان بود.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: پس از حمله به تاسیسات نفتی به دنبال این بودند که ایران را مقصر بداند و آمریکا نیز از حمله به ایران ناتوان بود و تنها به اعزام سرباز به منطقه بسنده کرد.

وی درباره حقوق شهروندی به ویژه بانوان بیان کرد: در حفظ حقوق شهروندی باید کرامت انسانی حفظ و تقویت شود و سلامت فکری و دینی و دنیوی افراد لحاظ شود. در این راه نباید سوء استفاده نشود و به بهانه حقوق اجتماعی حضور زنان در ورزشگاه‌ها و دوچرخه سواری بانوان را مطرح می‌کنند. نباید جامعه به 2 قطبی کشیده شود و پیشنهاد می‌شود مدیران دستگاه‌ها جواب گوی قوانین به تصویب رسیده در شورای عالی انقلاب فرهنگی باشند.

آیت الله مهدوی تصریح کرد: مسئولان مانع از عزل و نصب در چند ماه مانده به انتخابات شود و این موضوع به مصلحت شهر و استان ما نیست و از استاندار تقاضا می‌شود که شاهد عزل و نصب‌ها در ایام انتخابات مجلس نباشیم تا شاهد انتخابات خوبی باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها