نشست‌های هفته دفاع مقدس در اردوی حوزه زینبیه ناحیه مرکزی یزد

در حاشیه اردوی نیم روزی حوزه زینیه ناحیه مرکزی به موزه گنجینه شهدای اردکان بعد از بازدید از موزه و اقامه نماز ظهر نشست عقیدتی با سخنرانی " پایدار" یکی از یادگاران هشت سال جنگ تحمیلی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۸۹۳۷
|
۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: " پایدار " سخنان خود را با سوال شروع کرد چرا دفاع ما ازکشورمان دفاع مقدس بود؟ چرا مقدس؟ نمیدانم پیرامون این سوال فکر کردید یا نه الان دشمن در مورد دفاع مقدس شبهه ایجاد می کند و جوانان و نوجوانان ما را سر در گم که چه لزومی دارد هر سال هفته دفاع مقدس گرامی داشته بشود.
جنگ، دفاع مقدس است از آن جهت که دفاع درقبال تجاوز نامشروع علیه باورها، تاریخ، هویت و جغرافیای یک ملت آزاده بود.  همه قدرت‌های جهانی در انگیزه صدام برای قلع و قم انقلاب اسلامی ایران هم‌داستان و همراه بودند. رزمندگان فقط به خدا وصل می‌شدند و تنها از او مدد می‌جستند رزمندگان همه می‌دانستند راه جهاد اصغر (جنگ) از جهاد اکبر (معارضه با نفس) می‌گذرد و این دو راه متفاوت و مستقل نیستند.
" پایدار ادامه داد: این نماد‌های فرهنگی، جنگ را متمایز و برجسته می‌ساخت و از عالم خاکی به عالم آن جهانی ارتقاء و تعالی می‌بخشید. در این جنگ ظاهر و باطن هم‌ساز بود و حاشیه و متن هم معنا و هم شکل؛ و همه این رنج‌ها و مرارت‌ها و دشواری‌ها بود که بستر تولید فرهنگ بسیجی را فراهم می‌ساخت و فرهنگ‌ساز می‌شد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات