همه دعوتید به روضه آب و آتش/

دل و دریا،بازسازی و نمایش عملیات والفجر هشت

بازسازی عملیات والفجر هشت در مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران و در کنار رودخانه تجن از جمعه پنجم مهرماه تا یکشنبه هفتم مهرماه به مدت سه شب از ساعت 8 تا 11 شب اجرا می شود.
کد خبر: ۹۱۷۸۸۴۹
|
۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، هفته دفاع مقدس فرصتی است برای بازخوانی کتاب طلایی به نام فرهنگ ایثار و شهادت که هر صفحه اش یادآور رشادت ها و دلیرهای مردان و زنانی بود که جانانه در مقابل دشمنان ایستادند. مردمی که تابع محض ولایت بودند و  ما میتوانیم را در دوران هشت سال دفاع مقدس نشان دادند. دورانی که دست های خالی پیروزی های بزرگی را رقم زد . موفقیت هایی که در کنار برخی ناکامی ها که آن هم پلی برای پیروزی های بزرگ بود،تا به امروز جهانیان را در بهت فرو برد و همه انگشت به دهان ماندند. 

این کتاب طلایی فصلی دارد به نام استان لاله خیز مازندران. استانی که  با لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس  حماسه های سترگی آفرید. حماسه هایی که اگر در 365 روز و هر 24 ساعت برای روایت گری  آن وقت بگذاریم باز هم نمی توانیم حق مطلب را ادا کنیم. یکی از آن حماسه ها ،فتح فاو توسط رزمندگان دریا دل مازندرانی بود.در عملیاتی به نام والفجر هشت که در آن علوی تبارها پرچم سبز امام هشتم ، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) را بر بلندای مناره فاو به اهتزاز در آوردند.

سرهنگ مجیدی در همین رابطه به خبرنگار ما می گوید:«لشکر 25 کربلا یک لشکر قدرتمند و عملیاتی بویژه در دوران دفاع مقدس بود و این جز افتخارات هر مازندرانی است. لشکر 25 کربلا در عملیات های متعددی حضور داشت و یکی از عملیات هایی که مزین به نام لشکر 25 کربلا است عملیات والفجر هشت بود که منجر به فتح فاو شد.»

دل و دریا،بازسازی و نمایش عملیات والفجر هشت

معاون اجرایی سپاه کربلا با اشاره به این مطلب که هفته دفاع مقدس یکی از بخش های ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی است که قطعا نسل های آینده به این بخش از تاریخ انقلاب افتخار می کنند، عنوان می کند:« وقتی که ملت ایران مورد ستم و تجاوز ایادی استکبار قرار میگیرد و با مقاومت ملت ایران روبرو می شود همین بخش از زیباترین بخش دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را رقم میزند.»

سرهنگ مجیدی به ترویج و انتقال فرهنگ و ایثار شهادت به نسل های جوان امروزی بویژه جوانان مازندرانی تاکید می کند و ادامه میدهد:«یکی ازبرنامه هایی که در هفته دفاع مقدس به آن پرداختیم بازسازی عملیات والفجر هشت است. امسال تصمیم گرفتیم عملیات والفجر هشت را برای جوانان مازندرانی بازسازی کنیم. اگرچه بازسازی عملیات نسبت به اصل  آن مقدور نیست اما به قدر وسع تلاش می شودکه این عملیات را شبیه سازی کنیم.»

او در ادامه به تشریح بازسازی عملیات والفجرهشت می پردازد و می گوید:«در سه بخش این عملیات اجرا می شود.بخش اول بخش فرهنگی است و درباره چرایی و چگونگی عملیات دفاع مقدس. در این بخش به مساله عقلانیت عملیات والفجر 8 هم پرداخته می شود .چرا که بعضا شائبه ها و شبهه هایی مطرح است از همین رو تلاش شد در این بخش عقلانیت اجرایی فاو، با توجه به وضعیت رودخانه اروند ،عملیات را مورد شبهه قرار می دهند که با حضور رزمندگان ،غواصان و ایثارگران به آن پرداخته شود.»

سرهنگ مجیدی بخش دوم عملیات را قسمت رزمایش عنوان می کند و می گوید:«اجرای کارهای رزمی ،انفجارات و تیراندازی که شبیه سازی از آن دوره بوده مثل انتقال نیرو،غواص  ها و حرکات با قایق در این بخش به نمایش در میآید.»

و اما بخش سوم عملیات غرور آفرین والفجر هشت فتح فاو است، معاون اجرایی سپاه کربلا در این رابطه می افزاید:« بخش سوم بخش فتح فاو و پیروزی عملیات است. که مردم با حضور بر سر مرقد شهدای گمنام که در مرکز فرهنگی تدفین شده اند، پرچم مقدس امام رضا(ع) که در زمان عملیات والفجر هشت توسط رزمندگان مازندرانی به همت فرمانده لشکر 25 کربلا در بالای مسجد فاو به اهتزاز در آمد ، در این جا هم بصورت نمادین به اهتزار در خواهد آمد.»

سرهنگ مجیدی با بیان این نکته که دشمن علیرغم همه مشکلاتی که برای ایران اسلامی در منطقه و جهان بوجود آورد اما مردم ما همچنان پای نظام و انقلاب محکم ایستاده اند، می گوید:« هرچند دشمنان با تحریم ها در واقع در تلاش بودند تا مردم را از انقلاب زده کنند اما مردمی که در این برنامه حضور دارند با تجدید میثاق با شهدای عزیز و امام خامنه ای(مدظله العالی)  نشان میدهند که  از پیچ تاریخی عبور کرده و به  پیروزی می رسند، پیروزی که  مقدمه ساز انقلاب مهدوی است.»

به گزارش بسیج ؛بازسازی عملیات والفجر هشت در مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران و در کنار رودخانه تجن از جمعه پنجم مهرماه تا یکشنبه هفتم مهرماه به مدت سه شب از ساعت 8 تا 11 شب اجرا می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها