عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز جوانان ما منفعل هستند و هیچ امیدی ندارند، مسؤولان دولتی نیز مانع رشد آن‌ها می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۷۸۶۶۶
|
۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ محمدباقر قالیباف دیشب در یادواره شهدای ورزشکار نیشابور در مسجد قدس این شهرستان، گفت: امروز در جهان اسلام شهید شوشتری می‌درخشد، کسی که حق فرماندهی به گردن یکایک ما داشت، این افتخار برای شهرستان نیشابور باقی ماند و نه تنها در شهدای دوران دفاع مقدس، بلکه در شهدای مدافع حرم نیز سردار رشیدی همچون سردار قاجاریان را اهدا کردید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی ما این است که نهضت ما به رهبری امام خمینی (ره) ریشه در قیام امام حسین (ع) دارد، زمانی که به نهضت امام حسین (ع) نگاه می‌کنیم، اولین درس، درس افتخار آفرین شهادت است.

وی ادامه داد: در جنگ‌های پیش از دفاع مقدس در حالی که دولت‌ها از نظر خودشان مقتدر بودند، کشور کوچک می‌شد، اما در کوتاه‌ترین زمان بعد از انقلاب اسلامی جنگی اتفاق افتاد که دو بلوک شرق و غرب علیه ما وارد جنگ شدند، کشتی‌های ما را میراژ‌های فرانسوی می‌زدند و هواپیما‌های جنگی شوروی و هواپیما‌های جاسوسی آمریکا در حمایت از حزب بعث به ما حمله می‌کردند.

قالیباف افزود: ناسیونالیستی‌هایی که می‌گویند ما برای خاک می‌جنگیم را هیچ وقت در جبهه ندیدم، ارامنه در دفاع مقدس حضور پیدا کردند، جنگیدند و شهید هم دادند، اما عده‌ای مسلمان که اندیشه انقلاب اسلامی را قبول نداشتند به‌دلیل غرب‌زدگی پای در جبهه نگذاشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: بزرگترین درس نهضت عاشورا، تشکیل حکومت اسلامی بود، امام حسین (ع) به ما آموخت که نمی‌شود امام و حقی در جامعه حضور داشته باشد، اما در رأس حکمت یزید باشد، این کار نشان داد که فلسفه حکومت بسیار مهم است.

وی بیان کرد: ما نمی‌توانیم شکر حضور در حکومت انقلاب اسلامی را به‌جا آوریم، در همه ارتباطاتمان باید حق و باطل و شاخص و میزان حق که ولایت است را ببینیم و بعد برای جبهه حق تلاش کنیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: وقتی امام در جنگ به صحنه آمدند و مردم و جوان‌ها میدان را در دست گرفتند با حداقل‌ها پیروزی را کسب کردند، فکر نکنید وقتی می‌گوییم در دفاع مقدس پیروز شدیم همه چیز بر وفق مراد بود، وقتی قطعنامه را پذیرفتیم دشمن حملات را بیشتر کرد.

وی افزود: هنگامی که قطعنامه را پذیرفتیم خیلی‌ها زخم زبان زدند، کسانی این حرف‌ها را زدند که معنی حق و باطل را نمی‌فهمند، وقتی ولایت که شاخص جبهه حق و باطل است را نمی‌شناسند، این حرف‌ها را می‌زنند.

قالیباف تاکید کرد: چقدر بعد از دفاع مقدس گفتند که بعد از عملیات الی بیت المقدس ادامه دادن جنگ اشتباه بود، صبر کردیم و اکنون ببینید صدام و دولت بعث کجاست و دولت عراق در دستان کیست؟، چند روز دیگر اربعین است و با چشمانمان می‌بینیم که راه قدس از کربلا می‌گذرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: انگلیسی که زمانی در کشور ما دولت تعیین می‌کرد، کشتی ما را هزار کیلومتر آن طرف‌تر می‌گیرد و ما کشتی‌اش را با اولین اشتباه در حضور ناو جنگی می‌گیریم که این از برکت ولایت و حق است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: حضور خدا در اقتصاد را باید ببینیم تا مشکلات مالی کشور حل شود، وقتی پول ربا در اقتصاد هست انتظار دارید مشکل کشور حل شود؟ ربا جنگ با خداست.

وی ادامه داد: در اقتصاد باید روش را درست کنیم و حق و باطل را ببینیم، در جامعه می‌بینیم بر فقرا فشار اقتصادی تحمیل می‌شود و شاهد فقر مطلق در جامعه هستیم، همان کسانی که صاحب این انقلاب بودند، همان‌هایی که اگر اکنون نیز اتفاقی بیافتد باز هم به‌دفاع می‌ایستند.

قالیباف افزود: برخی گفتند که تحریم کاغذ پاره است، این اشتباه است، چون تحریم جنگ دشمن با ما است، مگر ۷۰ میلیارد دلار درآمد نفتی در همین دولت نبود، مگر مشکلات کشور حل شد؟ این اتفاق‌ها و فشار‌ها در همین زمان اتفاق افتاد، حتی قبل از این تحریم‌ها و زمانی که درآمد اقتصادی بیشتر بود، رشد اقتصادی منفی شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: مشکل در مدیریت اقتصادی کشور است، در ابتدای انقلاب نظر این بود که در چاه‌های نفت بسته شود، اکنون دشمن این کار را کرده، آیا دیگر چاره‌ای برای مدیریت کشور نداریم؟  

وی تاکید کرد: بعد از تحریم‌ها آیا نواندیشی اتفاق افتاد؟ جواب خیر است، وقتی اقتصاد چالش کشور می‌شود، همه باید کمک کنند، از نظر سیاسی با دولت زاویه دارم، اما مشکل اقتصادی، مشکل مردم است و دولت هر کمکی بخواهد ما موظف هستیم آن را انجام دهیم.

قالیباف افزود: امروز جوانان ما منفعل هستند، مدیران به جوان‌ها فرصت نمی‌دهند و هر‌جا فرصت به جوان‌ها رسیده است، موفق بوده‌اند، امروز جوانان ما هیچ امیدی ندارند و مسؤولان دولتی مانع رشد آن‌ها می‌شوند، آن جایی هم که خصوصی می‌شود، در اصل خواسته‌سازی شد است نه خصوصی‌سازی.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: جریان‌های سیاسی در حالی که شعار‌های متفاوت می‌دهند، یک کار می‌کنند و آن این است که اقتصاد را به زمین می‌زنند، سالانه ۳۰۰ هزار میلیارد تومان سود بانکی داده می‌شود، وقتی بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که حدود ۳۴ درصد این مبلغ، یعنی حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به کمتر از یک هزارم تعداد حساب‌ها داده می‌شود.

وی افزود: در عصر تکنولوژی چه کسی قبول می‌کند که نمی‌توانیم تشخیص دهیم که یارانه چه کسانی باید قطع شود، باند‌های قدرت و ثروت این کار را می‌کنند و باید مردم بدانند تا سرنوشت خود را مشخص کنند.

قالیباف تاکید کرد: امروز ناکارآمدی در حوزه اقتصاد است و همه باید برای حل مشکلات اقتصادی فعالیت کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها