مسئول فرهنگسرای دفاع مقدس کاشمر با بیان اینکه زنان، حماسه سازان گمنام دوران دفاع مقدس هستند، گفت: موفقیت های امروز کشور به واسطه صبر و بردباری مادران و همسران رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس به دست آمد و این یک افتخار برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۹۱۷۸۶۶۵
|
۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مجید خدامی، مسئول فرهنگسرای دفاع مقدس کاشمر پیش از ظهر امروز در همایش اسوه‌های صبر و مقاومت که به منظور تجلیل از همسران و مادران شهدای در کانون سلمان شهرستان خلیل آباد برگزار شد، اظهار داشت: زنان، حماسه سازان گمنام دوران دفاع مقدس هستند.

وی با بیان اینکه اگر زنان و مادران مانع از اعزام فرزندان و همسران خود به دفاع مقدس می‌شدند این حماسه‌ها شکل نمی‌گرفت، خاطرنشان کرد: برخی افراد هستند و به مادر و همسران شهید طعنه می‌زنند که چرا فرزندان و همسران خود را به جبهه فرستادید.

مسئول فرهنگسرای دفاع مقدس کاشمر با تأکید بر اینکه رزمندگان در دوران دفاع مقدس رفتند تا از موجودیت نظام و اسلام دفاع کنند و این بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: همسران رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس که امکانات زیادی نبود به سختی زندگی می‌کردند، ولی با قدرت در برابر مشکلات ایستادند.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه دشمن در شهریورماه ۵۹ به کشور حمله کرد و جنایت‌های زیادی را در مسیر رسیدن به اهداف شوم خود انجام داد، اذعان کرد: نیرو‌های بسیجی، پاسدار و ارتشی در برابر دشمنان آن‌چنان محکم ایستادند که دشمن نتوانست به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

خدامی با بیان اینکه اگر این هجوم سراسری که به کشور ما شد به هر کشور دیگری می‌شد از هم می‌پاشید، عنوان کرد: پیروزی در جنگی که علیه کشور با توجه به آن شرایط تحمیل شد بیشتر به معجزه شبیه بود تا یک کار معمولی.

وی با تأکید بر اینکه مادران و همسران رزمندگان با اعتماد و اطمینان کامل صبر و استقامت کردند، افزود: پخت نان و غذا، تهیه لباس، جوراب و… از جمله اقداماتی بود که در پشت جبهه‌ها و به منظور پشتیبانی از رزمندگان صورت می‌گرفت.

این راوی دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه امروزه بر اساس خلاقیت‌ها و ابتکارات دوران دفاع مقدس به قدرت دفاعی خوبی دست پیدا کرده ایم، تشریح کرد: ایرانی که هشت سال جنگ تحمیلی و دوران‌های سخت تحریم را تجربه کرد امروزه موفقیت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف کسب کرده است.

وی با بیان اینکه ریشه این اقتدار، ابتکار، خلاقیت و نوآوری در دفاع مقدس بود، تأکید کرد: تمام این موفقیت‌ها به واسطه صبر و بردباری مادران و همسران رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس به دست آمد و این یک افتخار برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

در پایان این همایش از مادران و همسران رزمندگان دوران دفاع مقدس به عنوان اسوه‌های صبر و استقامت با اهداء لوح یادبود تجلیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها