خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه جلفا:

ترویج فرهنگ دفاع مقدس، رسالت همگانی است

جانشین فرمانده سپاه جلفا، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس را مهمترین رسالت ملت انقلابی ایران خواند.
کد خبر: ۹۱۷۸۶۲۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رشید صادقی در جمع بسیجیان پایگاه  شهید چمران حوزه سیدالشهدا با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: رزمندگان ایران اسلامی  هشت سال در مقابل رژیم بعث عراق که مورد حمایت کشورهای قدرتمند جهان بود، ایستادگی کردند و بنابراین ارج نهادن به جایگاه ایثار و شهادت در جامعه کوچکترین رسالتی است که امروز بر عهده آحاد جامعه است.

وی افزود: هفته دفاع مقدس، فرصتی است تا بار دیگر تاریخ انقلاب اسلامی را مرور کنیم و با زنده کردن یاد و خاطره شهیدان، جانبازان و آزادگان، درس های شجاعت ، استقامت و فداکاری را برای نسل جوان تبیین کنیم. 
  صادقی اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس، الگویی برای مردم جهان و خاطره ای تلخ برای استکبار جهانی است طوری که ثبات، آرامش و اقتدار امروز ایران مرهون خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

صادقی تاکید کرد: دفاع مقدس هم مانند عاشورا باید به فرهنگ مبدل شود. امروز بقای نظام اسلامی و بقای فرهنگی کشور به بزرگداشت دفاع مقدس وابسته است و فرهنگ دفاع مقدس فقط در تبعیت از فرهنگ عاشورا شکل می‌گیرد. شکی نیست که موفقیت و پیروزی ما در جنگ هشت ساله در سایه فرهنگ عاشورا به دست آمد و بقای آن هم بستگی به تبعیت از فرهنگ عاشورا دارد.

جانشین فرمانده سپاه جلفا اضافه کرد: رزمندگان سپاه اسلام با شعار‌های راه قدس از کربلا می‌گذرد، ما پیروزیم، تا کربلا یک یا حسین دیگر، حماسه‌ساز قرن شدند و در حالی که از سوی استکبار تحریم شده بودند جنگی با پیروزی به پایان بردند که از سپاه یزیدیان زمان، از ده‌ها کشور اسیر گرفتند و اینک پس از ۳۱ سال از پایان یک حماسه بزرگ عاشقانه، کم کم آثار فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس در محور مقاومت ظهور و بروز پیدا می‌کند و این فرهنگ مقاومت در سرزمین‌های اسلامی به بار نشسته و گلوی نظام سلطه و استعمارگران را می‌فشارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها