رئیس اجلاسیه مهندسی رزم کنگره شهدای استان مرکزی گفت: بسیاری از عملیات دفاع مقدس با اتکا به مهندسی رزم و به کارگیری ظرفیت های مهندسی به پیروزی رسید
کد خبر: ۹۱۷۸۵۹۳
|
۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ سردار حسین قربانی فرمانده گروه مهندسی ۴۲ قدر و رئیس اجلاسیه مهندسی رزم کنگره شهدای استان مرکزی امروز در اجلاسیه مهندسی رزم گفت: مهندسی رزم به عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم و اصلی نقش کلیدی در پیشبرد اهداف عملیات در دفاع مقدس داشت.

قربانی با اشاره به اینکه بسیاری از عملیات دفاع مقدس با اتکا به مهندسی رزم و به کارگیری ظرفیت های مهندسی به پیروزی رسید اظهار کرد: احداث خاکریزها، ایجاد کانال ها، ساخت موانع، عملیات های تخریب، نصب سنگرهای از پیش ساخته شده، احداث جاده ها و... در ابتدای دفاع مقدس بیشتر توسط گروه های مهندسی رزمی انجام می شد.

وی ادامه داد: در ادامه بعد از آموزش های متعدد و به کارگیری ظرفیت ها ساخت انواع پل های ثابت، ساخت شناورها، احداث بیمارستان های صحرایی، ساخت انواع پناهگاه ها، ساخت اسکله ها، ساخت تجهیزات حفاظتی، نقشه برداری ها و... در دستور کار گروه مهندسی رزم قرار گرفت.

فرمانده گروه مهندسی ۴۲ قدر بیان کرد: گروه مهندسی ۴۲ قدر استان مرکزی در دفاع مقدس خدمات شایسته و موثری را به ثبت رسانده که این خدمات همواره مورد تقدیر فرماندهان جبهه ها بوده و هم اکنون هم از این نقش کلیدی همواره سخن بر زبان ها است.

قربانی اضافه کرد: احداث پل شناور خیبر در حورالعظیم، احداث پل بعثت بر اروند رود در عملیات والفجر، ساخت بیمارستان های صحرایی از جمله بیمارستان فاطمه زهرا(س) و ده ها خدمات موثر دیگر از جمله کارهای شاخص گروه مهندسی ۴۲ قدر در دفاع مقدس بوده است.

وی خاطرنشان کرد: خدمات موثر گروه مهندسی ۴۲ قدر امروز باید برای سایر مردم و به خصوص نسل جوان تبیین شود و اینکه در کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی زمانی برای اجلاسیه مهندسی رزم اختصاص داده شده اقدام بسیار شایسته ای است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات