فرمانده سپاه روح‌الله با اشاره به اینکه مهندسی رزمی همانند سدی در برابر دشمن در دفاع مقدس عمل کرد گفت: بچه های مهندسی با اقدامات مؤثری که انجام دادند مانع از پیشروی دشمن به سرزمین شدند.
کد خبر: ۹۱۷۸۵۹۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله در حاشیه اجلاسیه مهندسی رزم گفت: مهندسی رزمی همانند سدی در برابر دشمن در دفاع مقدس عمل کرد چراکه در ابتدای جنگ بچه های مهندسی با اقدامات موثری که انجام دادند مانع از پیشروی دشمن به سرزمین شدند .

کریمی اظهار کرد: در واقع ابتکارات و خلاقیت‌های مهندسی رزمی که همگی نقش تعیین کننده در عملیات داشتند متأثر از نفس قدسی حضرت امام(ره) و مدیریت پیامبر گونه ایشان بود و سبب شد تخصص و اراده با پشتوانه‌های ایمانی، شکل عینی و عملی در حوزه مهندسی رزمی به خود گیرد.

وی ادامه داد: از شاخص ترین اقدامات مهندسی در دفاع مقدس می توان به ساخت پل خیبر اشاره کرد که طراحي و ساخت طولاني ترين پل شناور نظامي جهان با مواد جديد و پايدار در مقابل بمباران معروف به خيبر مدالي است كه بر سينه مهندسي جنگ جهاد و سپاه مي درخشد.

فرمانده سپاه روح الله افزود: پل بعثت شاهكار مهندسي ـ رزمي تاريخ دفاع مقدس است و امروز با همين عنوان در دانشگاه مهندسي دافوس، تدريس ميشود.

کریمی اضافه کرد: پل جهادگران،ساخت بیمارستان ها از جمله بيمارستان امام رضا (ع) و بیمارستان فاطمه زهرا(س) در فاو که دشمن را به حیرت انداخته بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات