مدیر حوزه علمیه سطح عالی ثقلین:

شهدا چراغ مسیر هدایت اند

مدیر حوزه علیمه سطح عالی ثقلین در یادواره شهدای روحانی شهر کیان از توابع استان چهارمحال و بختیاری گفت: شهدا چراغ مسیر هدایت اند.
کد خبر: ۹۱۷۸۴۷۰
|
۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با هفته دفاع مقدس  یادواره بزرگداشت 4 شهید روحانی شهر کیان از توابع شهرستان شهرکرد برگزار شد.

در این مراسم معنوی، یکی از کارشناس مسائل دینی و اعتقادی با اشاره به دوران بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله و سلام)، دیدگاه و تفکر جامعه بشری آن روز را منحط و جاهلی عنوان کرد و افزود: انسانیت در ورطه نیستی و نابودی کشانده شده بود و همه ارزش های انسانی یا فراموش شده بود و یا اینکه تعبیری وارونه از حقایق داشت.

مدیر حوزه علمیه سطح عالی ثقلین و امام جمعه شهرکیان در ابتدای شروع یادواره 4 شهید روحانی شهرکیان که در محل این حوزه برگزار شده بود ضمن عرض خیرمقدم به خانواده معزز و معظم شهید قاسم قلی پور، شهیدعطاءالله علیدوستی، شهیدغلامرضا خدابنده، شهید حیدر اسکندری و طلاب و روحانیون و دیگر مدعوین، رسالت نبی مکرم اسلام را انسان سازی و پیاده نمودن احکام و طریقت دین مبین اسلام در کل دنیا عنوان و ادامه داد: جامعه ای که بٌعد انسانیت در آن فراموش شده بود و هیچ راهی در احیای ارزشهای اجتماعی و الهی در آن نبود با دم مسیحایی نبی مکرم اسلام احیاء و زنده شد.

حجت الاسلام مهدی خدابنده در ادامه  پیامبر اعظم را طبق صریح آیات و روایات رحمت و اسوه حسنه برای تمام عالمیان دانست و گفت: راه رسیدن به خداوند متعال الگو گیری از پیامبر و اهل البیت (سلام الله علیهم)است.

وی درادامه با اشاره به دوران دفاع مقدس، شهدا را همانند چراغ هایی در مسیر هدایت خواند و خاطرنشان کرد: نور واحدی را که موجب شد تا این ستارگان در شب های تار در اوایل انقلاب اسلامی بدرخشند و مسیر انقلاب را برای نه این چند ده سال، بلکه تا قیام قیامت روشن سازند نور پیامبر مکرم اسلام و اهل البیت  است.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی تصریح کرد: شهدا با عمق جان خود حقانیت دین مبین اسلام و حقایق الهی و آسمانی این دین را شناخته و پای در عرصه جهاد گذاشتند و دراین راه از بذل جان خود دریغ نکردند.

ارسال نظرات