خبرهای داغ:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین

شناسایی 224 نقطه سیل خیز در استان قزوین/ تاکنون 40 میلیارد ریال به سیل زدگان پرداخت شده است

مهدیخانی گفت: امسال با بررسی و بازدیدهای میدانی کارشناسان مدیریت بحران، 224 نقطه سیل خیز در نقاط مختلف استان قزوین شناسایی شد.
کد خبر: ۹۱۷۸۲۷۸
|
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱

قدرت الله مهدیخانی در گفتگو با خبرنگار بسیج قزوین بیان کرد: امسال با بررسی و بازدیدهای میدانی کارشناسان مدیریت بحران، 224 نقطه سیل خیز در نقاط مختلف استان قزوین شناسایی شد.

وی با بیان اینکه این اقدام به دنبال سیلاب بی سابقه در کشور و خسارات قابل توجه آن در اوایل سال انجام شد گفت: بیشترین نقاط سیل خیز به لحاظ شهرستانی با 63 نقطه مربوط به شهرستان قزوین بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین عنوان کرد: در شهرستان ها بوئین زهرا 41 نقطه، البرز 36 نقطه، آبیک 32 نقطه، آوج 29 نقطه و تاکستان نیز 23 نقطه سیل خیز شناسایی شده است.

این مسئول با بیان اینکه با همکاری دستگاه های مختلف اقداماتی برای مهار نقاط حادثه خیز یاد شده پیش بینی و در حال انجام است، افزود: در این خصوص فعلا 150 میلیارد ریال اعتبار طی 2 مرحله اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: از توان شهرداری ها و دهیاری ها در کنار سایر دستگاه ها از جمله منابع طبیعی و آبخیزداری، راه و شهرسازی نیز برای رفع نقاط سیل خیز بهره خواهیم برد.

مهدیخانی در ادامه با اشاره به اختصاص 125 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای جبران خسارت سیل به کشاورزان استان قزوین، گفت: هزار و 400 نفر در این خصوص به بانک ها معرفی شده اند و تاکنون 40 میلیارد ریال از رقم یاد شده نیز به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

این مسئول گفت: دوره بازپرداخت این تسهیلات چهار ساله و نرخ کارمزد و سود آن نیز چهار درصد است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها