خبرهای داغ:
مسئول قرارگاه طفلان مسلم ستاد مردمی اربعین قزوین با بیان اینکه ۱۲ موکب زیر نظر قرارگاه مسیب فعالیت دارد، گفت: این موکب‌ها علاوه بر خدمات اسکان‌ نیز خدمات توزیع سه وعده غذایی صبحانه، نهار و شام زائرین را بر عهده دارند.
کد خبر: ۹۱۷۸۲۶۵
|
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵

محمد خورشیدی در گفت‌‎وگو با خبرنگار ستاد مردمی اربعین استان قزوین، با بیان اینکه حدود ۸ سال از تاسیس قرارگاه مسیب می‌گذرد، اظهار کرد: امسال سومین سالی است که به صورت متوالی مسئولیت این قرارگاه را برعهده دارم.

وی با بیان اینکه ۱۲ موکب زیر نظر قرارگاه مسیب فعالیت دارد، افزود: این موکب‌ها علاوه بر خدمات اسکان‌ نیز خدمات توزیع سه وعده غذایی صبحانه، نهار و شام زائرین را بر عهده دارند.

مسئول قرارگاه طفلان مسلم ستاد مردمی اربعین قزوین خاطرنشان کرد: خدمات پزشکی، خیاطی، کفاشی، نانوایی، آرایشگاه و فرهنگی از دیگر خدماتی است که موکب‌های فعال در سطح شهر مسیب به زائرین ارائه می‌دهند.

خورشیدی با اشاره به اینکه سال گذشته نانوایی‌ها ۱۸ ساعت در شبانه روز را به طبخ نان برای زائرین اختصاص می‌دادند، گفت: برنامه‌های سخنرانی، نمایش فیلم‌هایی در زمینه‌های فرهنگی از خدمات دیگر این موکب‌ها بود.

وی اظهار کرد: قرارگاه مسیب به طور کل ۱۰ الی ۱۲ روز قبل از اربعین و ۵ الی ۶ روز بعد از اربعین به زائرین خدمات رسانی دارد که سال گذشته در هر وعده غذایی ۵ تا ۶هزار نفر را در بحث اسکان و پذیرایی برعهده داشت.

مسئول قرارگاه طفلان مسلم ستاد مردمی اربعین قزوین با بیان اینکه اکثر زائرین مسیر قرارگاه مسیب در ایام اربعین عراقی هستند، ابراز کرد: بعد از اربعین زائرین از کشورهای مختلف اعم از شرق آسیا نظیر افغانستان، پاکستان، هندوستان، اندونزی و فیلیپین حضور دارند.

خورشیدی ادامه داد: باتوجه به اینکه شهر مسیب وسعت زیادی ندارد، ما از ظرفیت منازل هم برای اسکان زائرین استفاده کردیم اما بحث تغذیه زائرین بر عهده مواکب خواهد بود.

کمک به موکب‌های اربعین به صورت متمرکز انجام شود

وی با بیان اینکه سال گذشته ۸۰ خادم فعال در شهر مسیب داشتیم، گفت: سال گذشته دو دستگاه نانوایی در شهر مسیب داشتیم که روزی ۴ تا ۵ تن آرد یعنی حدود ۱۸ هزار قرص نان را طبخ می‌کردند.

مسئول قرارگاه طفلان مسلم ستاد مردمی اربعین قزوین ابراز کرد: افرادی که تمایل خادمی را دارند، می‌توانند از طریق ستاد مردمی اربعین اقدام و ثبت نام کنند اما بیشترین فعالیت خادمین توسط موکب‌داران هماهنگ می‌شود.

خورشیدی خاطرنشان کرد: سال گذشته دو موکب متمرکز برای اسکان داشتیم و مابقی موکب‌ها در بحث‌های تهیه و توزیع غذا و میان وعده فعالیت داشتند.

وی با اشاره به نیاز موکب‌ها ادامه داد: برخی موکب‌ها نیازمند کمک‌های نقدی و اقلام جهت پذیرایی، برخی دیگر نیازمند وسایل نقلیه جهت حمل وسایل مورد نیاز و تعدادی هم نیازمند به برخورداری از گروه‌های تخصصی در بحث‌های فرهنگی هستند.

خورشیدی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر استان‌ها به سمت متمرکز سازی کمک‌های مردمی و موکب‌ها حرکت کردند، توصیه می‌شود که این تمرکز سازی در استان قزوین هم صورت گیرد تا علاوه بر جلوگیری از پراکندگی فعالیت‌ها، موجب تقویت، توزیع مناسب و عادلانه امکانات و کمک به موکب ‌های اربعین شود تا بتوانیم خدمات بهتر و منسجم‌تری ارائه دهیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که فعالیت برخی موکب‌ها به چند روز ختم می‎شود اگر این تمرکزسازی صورت گیرد، خدمات رسانی بهتر و بیشتری حاصل خواهد شد.

مسئول قرارگاه طفلان مسلم ستاد مردمی اربعین قزوین در پایان گفت: زائرین می‌توانند از طریق اطلاع رسانی‌های ستاد بازسازی عتبات و ستاد مردمی اربعین پیگیر اخبار و مناطق فعال استان در کربلا باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها