رئیس مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت گفت: در واقع امام(ره) جوانان را باور داشتند و به همین دلیل جوانان هم پابه پای امام(ره) حرکت می کردند و حضورشان را عملیاتی می کردند.
کد خبر: ۹۱۷۸۲۴۴
|
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ سردار سرتیپ پاسدار نصرالله فتحیان رئیس مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت امروز در اجلاسیه جامعه بهداری و رزم استان مرکزی گفت: روز اول در جبهه حداقل ها را هم نداشتیم و هیچ کشوری به ما چیزی نمی داد و حتی سیم خاردار هم از ما دریغ می کردند.

فتحیان اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی هم که با تدبیر امام(ره) به یک ارتش انقلابی تبدیل شده بود و امام(ره) تمام قد ایستادند تا ارتش بماند و این به دلیل نگاه عمقی و با بصیرت ایشان بود در این شرایط سخت بود که جنگ ۸ ساله بر ما تحمیل شد.

وی با اشاره به اینکه ابتدای جنگ دشمن از پتانسیل قوی ملت ایران و قدرت معنوی امام(ره) بی خبر بود و لذا مدتی کوتاه پس از جنگ دشمن بسیار غافلگیر شد ادامه داد: امام(ره) با رهبری های پیامبر گونه خود رعب و وحشت زیاد ملت ایران را خرد کردند و آنچنان جنگ را مدیریت کردند که از ابتدای شروع جنگ با استقبال بی نظیر مردم ایران مواجه شدیم.

رئیس مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت بیان کرد: در حوزه بهداشتی و پزشکی در ابتدای جنگ بسیار ضعیف بودیم چرا که علاوه بر اینکه پزشکان عمدتا از خارج از کشور بودند زیرساخت های درمانی کشور هم آسیب دیده بودند ولی اینها همه بعد از مدتی کوتاه مدیریت شد.

فتحیان با تاکید بر اینکه جنگ تحمیلی جنگ همه جانبه علیه ملت ایران بود که استکبارهیچ گونه قواعد بین المللی را رعایت نکرد گفت: چراکه آمریکایی تمام قد پشت این جنگ بودند و در واقع در طی این چند صد سال اخیر همه جنگ های دنیا را نظام استکباری به راه انداخته و هیچ کدام از قوانین بین المللی پیروی نمی کنند.

وی ادامه داد: ایستادگی بر روی توان داخلی از ابتدای شکل گیری انقلاب و در دفاع مقدس در دستور کار امام(ره) قرار گرفت و لذا با نفوذ کلامی که امام(ره) به خرج داد این موضوع را رزمندگان سرلوحه کار خود قرار دادند و رزمندگان با اتکاء به توان داخلی انقلاب، جنگ را پیش بردند.

رئیس مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس تنها از استان مرکزی ۵۵ هزار رزمنده حضور فعال داشتند و این نشان می دهد این استان شهید پروری است که بسیار در تربیت نیروی انسانی موفق عمل کرده است گفت: این استان از تمام مناطق کوچک خود شهدای قابل توجهی به انقلاب و دفاع مقدس تقدیم کرده است و این امروز باید برای نسل جوان تبیین شود.

فتحیان یادآور شد: خدمات بهداری و رزم پس از گذشت چند سال از دفاع مقدس آنچنان برجسته و چشمگیر شد که مقام معظم رهبری در آن زمان رئیس جمهور بودند یک خطبه از نماز جمعه را به این کار و خدمات ارزنده آن پرداختند.

وی ادامه داد: گروه مهندسی ۴۲ قدر استان مرکزی در دفاع مقدس خدمات موثری به جبهه ها انجام داده و یکی از آنها تاسیس بیمارستان فاطمه زهرا(س) در فاو بود که دشمن را به حیرت درآورده بود.

رئیس مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت بیان کرد: بیش از ۱۰۰ هزار عمل های جراحی حیات بخش در دوران دفاع مقدس به رزمندگان ارائه شد و امروز بعد از گذشت چهل سال دشمن هنوز مات و مبهوت آن خدمات شگفت انگیز است.

فتحیان با اشاره به اینکه توانمندی هایی که در امور جبهه عملیاتی شد به برکت باوری بود که امام(ره) در وجود جوانان ایجاد کرده بود گفت: در واقع امام(ره) جوانان را باور داشتند و به همین دلیل جوانان هم پابه پای امام(ره) حرکت می کردند و حضورشان را عملیاتی می کردند.

وی اضافه کرد: بعد از جنگ برای چشم اندازهایی که ترسیم کرده بودیم طراحی هایی دقیقی در نظر گرفتیم و نتیجه این طراحی ها این شد که امروز به این قدرت بازدارندگی رسیده ایم که هواپیمای جاسوسی دشمن را در کوتاه ترین زمان می زنیم که اینها همه محصول مجاهدت ها و تلاش های شبانه روزی است.

رئیس مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت اظهار کرد: امروز به شرایطی رسیده ایم که دشمن در هیچ کجای دنیا نمی تواند هیچ غلطی علیه انقلاب اسلامی انجام دهد.

وی گفت: در طول این چهل سال کارمان را محدود به سخنرانی نکردیم بلکه به طور میدانی و عملیاتی در حوزه های دفاعی و امنیتی حضور داشتیم و این خودکفایی در محصولات دفاعی نتیجه آنهاست.

فتحیان بیان کرد: امروز در بسیاری از حوزه های دفاعی حرف اول را در دنیا می زنیم و شرایطشان اصلا قابل مقایسه با گذشته نیست و به طور مثال در بخش رشته های دستیاری خودمان تربیت کننده دستیار در حوزه های مختلف شده ایم.

رئیس مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت با اشاره به اینکه امروز نقطه ضعف ما در جبهه اقتصادی است بیان کرد: اگر ما همان رویکردی را که در حوزه دفاعی در برابر دشمن انجام می دادیم، قطعا امروز با این مشکلات روبه رو نمی شدیم.

وی با تاکید بر اینکه باید عرصه های مدیریتی کشور را به جوانان خوش فکر انقلابی واگذار کنیم چراکه اینها نشان دادند لیاقت مدیریت عرصه ها را دارند بیان کرد: متاسفانه دولت وقت در واگذاری بخش هایی از مدیریت ها به مردم نا موفق عمل کرده و پس از گذشت چند سال هنوز این کار را انجام نداده است.

فتحیان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از این مقطع بحرانی عبور کنیم باید کار مجاهدان و تلاش های جهادی را در دستور کار خودمان بگذاریم امروز همه باید برای خدمت رسانی به مردم به میدان بیایند چراکه این ملت نشان داده همواره پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی بوده و برای حفظ آن جان خود را هم فدا می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات