حمید چهرقانی گفت: اصناف در جنگ تحميلي با پيروي از رهبري در تمام عرصه ها نقش مهم و اثرگذاري ايفا کرده و همچون ديگر قشرها نه تنها به وظيفه فردي خود در دفاع از کشور و کيان اسلامي عمل کردند بلکه به تشکيل ستاد پشتيباني جنگ اصناف پرداختند.
کد خبر: ۹۱۷۸۲۳۳
|
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از کمیجان؛ حمید چهرقانی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و فعال در عرصه اصناف و ستاد پشتیبانی اصناف شهرستان کمیجان در گفتگو با بسیج با اشاره به پشتیبانی اصناف در دوران دفاع مقدس از جبهه های نبرد گفت: اصناف و بازاریان خدمات بسیاری از لحاظ نیروی انسانی متخصص، اجناس و مایحتاج عمومی جبهه مثل پتو، وسایل گرمایشی و سرمایشی، خوراک، خودرو و غیره ... در دوران دفاع مقدس به جبهه اعزام کردند.

چهرقانی با بیان اینکه اصناف نقش قابل توجهی در تدارک بی چون و چرای ادوات جنگی در 8 سال جنگ تحمیلی داشتند اظهار داشت: بسیاری از اصناف و بازاریان با کمک های نقدی و غیر نقدی خود به جبهه های حق علیه باطل، در پشت جبهه ها به کمک رسانی و خدمات رسانی به رزمندگان و در داخل کشور به مردم کشور در تامین نیازهای مردم مشغول بودند.

وی اظهار داشت: تفکر انقلابی، عمل انقلابی و انقلابی ماندن اصناف مهم است و باید بازار و اصنافمان را با همان روحیه انقلابی و مسائل دینی عجین کنیم و به نسل جدید یاد دهیم که وارث چه ارزش‌هایی هستند و ارزش‌هایی که به دست آنها رسیده بابت آن چه خون‌هایی ریخته شده است.

وی با توجه به کلامی از حضرت امام خمینی(ره) درمورد این صنف گفت: بازاریان و اصناف به‌عنوان بازوان نهضت نام برده و این قشر زحمتکش نیز چه در قبل از انقلاب و چه در دوران پیروزی و پس از آن و بالأخص در ایام دفاع مقدس نشان دادند که پیوندی ناگسستنی با نظام اسلامی و آحاد جامعه اسلامی دارند.

چهرقانی در پایان گفت: پس از گذشت از سی سال از جنگ تحمیلی جمهوری اسلامی در ثبات و امنیت قرار دارد و بازاریان و اصناف نیز همچون سالهای دفاع مقدس در مقابله با تحریم ها و تحریف ها و قاچاق کالا پیشگام بوده و برای اقتصاد بهتر و ثبات در بازار در تلاش هستند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات