شهرک رازی کرج 13 کوچه و خیابان دارد که از سال 88 به نام نیایش نامگذاری شده بود اما با مطالبه اهالی شهرک رازی از هیئت امنای مسجد و بسیجیان، تابلوهای کنونی برداشته و کوچه ها مزین به نام شهدایی شدند که خانواده های آنها ساکن این شهرک هستند.
کد خبر: ۹۱۷۸۱۸۵
|
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج از کرج ، شاید روزی که اسرائیل هیوم، رسانه مشهور اسرائیلی در تکاپوی حذف فرهنگ شهادت طلبی از ایران بود تصور نمی کرد این سناریو، تنها برخی از واداده های غربی و همسو با دشمن را با خود همراه می کند و مردمی که 8 سال از جوانان خود گذشتند تا حرکت بزرگترین انقلاب معاصر به رهبری امام (ره) تداوم یابد، در برابر آن تمام قد می ایستند. 

 خیابان های
هنوز تفکر پلید رژیم صهیونیستی را که در رسانه خود به لزوم حذف نام شهید پرداخت از یادها فراموش نشده است، حرف هایی که با این مضمون اعلام شد؛ "بعد از توافق هسته ای ایران با ۵+۱ در مطلبی به تشریح"یک توافق خوب" پرداخته و از حذف برخی دروس در کتب درسی دانش آموزان به عنوان مقدمه ای برای تغییر یاد کرده و دقیقا به درس حذف شده شهید فهمیده اشاره کرد و نوشت: "برای دستیابی به توافقی سازنده با ایرانی ها باید ابتدا استراتژی ها، تاکتیک ها و حتی متن کتاب های درسی آن ها با آموزه های "شهادت طلبی" به صورت کلی تغییر یابد. 

همزمان با هفته دفاع مقدس، اهالی شهرک رازی کرج با همکاری شهرداری این کلانشهر ورق ناامیدی ها را به سود شهدا بازگرداند، همانهایی که رفتند تا امروز  آرامش سایه سار ایران اسلامی باشد. 
 
شهرداری کرج، هیئت امنای مسجد شهرک رازی و سپاه ناحیه امام سجاد (ع) نه تنها با فعالیتی متقابل در برابر اقدام ناشیانه شهرداری تهران انجام دادند، بلکه دل 13 خانوده شهید را شاد کردند تا این بار کمالی زاده شهردار کلانشهر کرج حرکتی را رقم بزند که مورد پسند مردم است.


 
حجت الاسلام محمد حسین لنگوری رئیس هئیت امنا مسجد حضرت ابوالفضل (ع) درباره این اقدام می گوید: با توجه به هجمه ای که اخیرا در تهران به واسطه حذف نام شهید صورت گرفت با پیگیری های ویژه و دستور کمالی زاده شهردار کرج، برای تغییر نام شهدای شهرک رازی اقدام کردیم. 
 
شهرک رازی 13 کوچه و خیابان دارد که از سال 88 به نام نیایش نامگذاری شده بود اما با این تدبیر تابلوهای کنونی برداشته و کوچه ها مزین به نام شهدایی شدند که خانواده های آنها ساکن این شهرک هستند. 
 
از طرح ایده توسط اینجانب و خانم اسکندری فرمانده حوزه و عملیاتی شدن آن 48 ساعت طول کشید و این پاسخی دندان شکن بود به آنهایی که جوابی برای حذف نام شهدا از معابر ندارند در حالیکه خودشان هم می دانند در هیچ برهه ای نام شهید از هیچ معبری حذف نخواهد شد زیرا خداوند محبت شهدا را در قلوب مردم قرار داده است همانند حسین (ع) که با خدا معامله کرد. 
 
شهردار کرج با توجه به اینکه بردار شهید است و شهرک رازی هم در ضلع غربی کرج واقع شده بود، با خواست هئیت امنای مسجد و مطالبه فعالان فرهنگی موافقت کرده و در مدت زمانی کم، تمام نیروهای شهرداری را بسیج کردند تا همزمان با یادواره شهدای این منطقه نام 13 کوچه را به عناوین شهدا مزین کنند. 

البته ائمه جماعات و بسیج موظف هستند مطالباتی از این دست را انعکاس دهند، مسئولین فرهنگی هر محله و مسجد که مقر فرماندهی فرهنگی است باید مبلغ باشند تا فرهنگ ترویج ارزش های اسلامی و دینی  در جامعه نهادینه شود. 
 
پاسدار اعظمی فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد (ع) کرج اظهار داشت : "مسیری که حسین (ع) برای سعادت بشریت مشخص کرد واضح و مبرهن بوده و ارزش های آن از کربلا تا قیام زینب (س) و پیامرسانی امام سجاد (ع) برای ما درس بزرگی است. 
 
مسئولین کشور باید تعهد و حرکت خود را بر مبنای حرکت امام حسین قرار دهند زیرا انقلاب احیاگر راه امام حسین (ع) است و امروز به برکت راهی که امام عصر برای ما مشخص کرده است، سکاندار کشتی نجات بشریت، امام زمان (عج) است در نتیجه افرادی که مسئولیتی در نظام اسلامی دارند باید نسبت به ارزش های آن تعهد داشته باشند. 
 
باید تاسف خورد در اتمام چهله اول انقلاب و ورود به چهل سال دوم که به برکت پیام امام گونه رهبری از آن به عنوان بیانیه گام دوم انقلاب یاد شده است، برخی مسئولین با دوری از راه، روش و سبک شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم که برکات الهی ایران به بهانه خون آنهاست، قدم در راهی گذاشتند که بر خلاف موازین انقلاب اسلامی بود و ما نیز انزجار خود را از این حرکت و تفکری که انقلاب اسلامی و حرکت ثمر بخش خون شهدا را پایمان می کند اعلام می کنیم. 
 
موضع خودمان را علیه این اقدام که ضد ارزش ها و آرمان های روح الله کبیر بود اعلام می کنیم و از حزب الله و فعالین فرهنگی که دغدغه شهدا و نظام را دارند تقاضا داریم که در مقابله با این مباحث در منابر و هر جلسه ای این مهم را اعلام کنند تا با این مسیر پر نور در چهله دوم انقلاب بتوانیم پرچم رنگین جمهوری اسلامی و مزین به شهدا را به صاحب اصلی خویش با علمداری امام خامنه ای برسانیم. 
 
و اما در ادامه تصاویری از جایگزینی تابلوی شهدا در 13 معبر شهرک رازی کرج را با عکاسی سرکارخانم پرماه ، مشاهده خواهید کرد، اقدامی که نشان می دهد این بار هم همانند 40 سال گذشته نه تنها دشمنان و معاندان ایران اسلامی ناکام ماندند بلکه تیر رژیم صهیونیستی به سنگ خورد.

ارسال نظرات