معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا در نشست با مدیرکل صداوسیمای مازندران:

20 موکب از مازندران در پیاده روی اربعین مستقر هستند/ پیش بینی بیش از 100 هزار زائر مازندرانی در مراسم اربعین امسال

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا در نشست با مدیرکل صداوسیمای مازندران از فعال شدن 20 موکب مازندرانی در پیاده روی اربعین خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۸۱۸۱
|
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ازمازندران،سرهنگ جواد بخشی معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا  صبح امروز در نشست مشترک ستاد اربعین سپاه کربلا که با حضور دکتر ابراهیمی مدیر کل صدا و سیمای مرکز مازندران برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، در خصوص اقدامات فرهنگی در پیاده روی اربعین اظهار داشت: با توجه به دیدار اخیر موکب داران عراقی با رهبر معظم انقلاب، دغدغه معظم له مساله فرهنگی این پیاده روی عظیم بود که باید بتوانیم در این بخش گام عملی برداریم.

بخشی با اشاره به اینکه در سال 94 ستاد اربعین بصورت یک تشکیلات از سوی وزارت کشور به استان ها ابلاغ شد، افزود:استان مازندران هم از سال 94 به سبک و سیاق سنتی به این مساله ورود پیدا کرد اما چندان موفق نبود.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا در ادامه با تصریح براینکه در سال 95  برای پیاده روی اربعین طرحی به استاندار وقت ارائه دادیم  اضافه کرد: مجموعه سپاه و بسیج در سال 95 مدل راهیان نور را برای پیاده روی اربعین پیشنهاد داد که در ابتدای کار بالغ بر 3 و نیم میلیارد تومان کمک و نذورات مردمی برای موکب داران جمع آوری شد. 

بخشی با بیان اینکه از سال 95 برتعداد موکب های مازندران اضافه شد، تعداد موکب ها اصلی را 15 موکب  اعلام کرد و گفت: 5 موکب جانبی هم در کنار موکب های اصلی  به زائران اباعبدالله الحسین(ع) خدمات رسانی می کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا با اشاره به مردمی بودن دفاع مقدس اضافه کرد: تجریبات دفاع مقدس باعث شد که هر جاکار را به مردم سپردیم موفق شدیم .

بخشی  در ادامه با اشاره به خدمات دهی  روزانه موکب ها به 2 الی 3 هزار زائر در راهپیمایی اربعین گفت: دغدغه اصلی ما بحث الگوسازی، شبکه سازی و فرهنگ سازی در موکب ها است چرا که در پیاده روی اربعین تمامی مذاهب حتی آنها که مسلمان هم نیستند شرکت می کنند. 

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا با اشاره به بیانات امام راحل درباره ارتش بیست میلیونی ، افزود:همان طور که امام (ره) فرمودند راه قدس از کربلا می گذرد این ارتش بیست میلیونی هم که در پیاده روی اربعین شرکت میکنند به قدس شرف هم خواهند رسید.

بخشی مسائل فرهنگی از مهم ترین فعالیت های موکب داران مازندرانی در پیاده روی اربعین دانست و خاطر نشان کرد: ما در زمینه پذیرایی و غذایی زائر ، امکانات لجستیکی و حمل و نقل مشکلی نداریم اما در زمینه اطلاع رسانی و شور و شعور قبل از سفر  اربعین نیازمند همکاری و اطلاع رسانی از سازمان صداوسیما هستیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا با اعلام اینکه پیش بینی می شود امسال بیش از 100 هزار نفراز مازندران در پیاده روی اربعین شرکت کنند، خواستار شد تا طبق برنامه ریزی ها نشست ستاد اربعین ،موکب داران مازندرانی هم معرفی شوند و هم مسائل فرهنگی برای زائران تهیه و تولیدشود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها