خبرهای داغ:
مسئول فرهنگی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی مطرح کرد:

انتقال فرهنگ دفاع مقدس با محوریت مقاومت هدف برپایی نمایشگاه «گام های استوار»

مسئول فرهنگی، اجتماعی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به برپایی نمایشگاه فرهنگی رزمی گام های استوار در ایام دفاع مقدس گفت: در شرایط حساس و دشواری که امروز کشور با آن روبه رو است هدف از برپایی این نمایشگاه انتقال فرهنگ دفاع مقدس با محوریت مقاومت است.
کد خبر: ۹۱۷۸۱۶۵
|
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

علی فرخنده مسئول فرهنگی، اجتماعی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  از خراسان جنوبی با اشاره به برپایی نمایشگاه گام های استوار در  ایام دفاع مقدس گفت: مقام معظم رهبری فرمودند مقاومت از دیدگاه امام راحل مقاومت عقلانی، منطقی و علمی است نه احساساتی، لذا هدف از برپایی این نمایشگاه انتقال فرهنگ دفاع مقدس با محوریت مقاومت است.

وی ادامه داد: در شرایط مهم و سختی که امروز کشور با آن روبه رو است هدف اصلی از برگزاری این گونه نمایشگاه ها ایستادگی در برابر توطئه های دشمنان در جهت حفظ و حراست از آرمانهای انقلاب است.

مسئول فرهنگی سپاه انصارالرضا(ع) گفت: این نمایشگاه شامل 30 غرفه با موضوعات فرهنگی، رزمی , اقتصاد مقاومتی است که از اول مهرماه به مدت یک هفته هر روز  از ساعت 16 تا 20 در  منطقه  بیدخت بیرجند  برای بازدید علاقمندان دایر است.

فرخنده با بیان اینکه در این نمایشگاه نیروهای نظامی از سپاه، ارتش و نیرو انتظامی شرکت دارند، افزود: غرفه های بسیج سازندگی از محصولات تولیدی کل استان است همچنین در این نمایشگاه اقشار مختلف بسیج نیز نقش و حضور دارند.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش رزمی، فرهنگی گام های استوار در محل این نمایشگاه، افزود: موضوع محوری این رزمایش بازسازی عملیات والفجر 3 است که در سال 62 در جبهه غرب در منطقه مهران و ارتفاعات کله قندی انجام شد که مقاومت نیروهای مردمی باعث عقب نشینی نیروهای رژیم بعث عراق گردید.

وی با اشاره به عنوان این رزمایش که گام های استوار است، افزود: این عنوان برگرفته از آیه "يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم" سوره محمد و بیانیه گام دوم انقلاب رهبری است که  فرهنگ ایثار و شهادت، دفاع مقدس، ایستادگی در شرایط سخت را به نسل جوان انتقال می دهد.

 مسئول فرهنگی، اجتماعی سپاه انصارالرضا(ع) در خصوص آیتم های نمایشی این رزمایش گفت: در ابتدا این رزمایش کلاس درس دفاع مقدس است که معلم درس را شروع می کند و دانش آموزان شبهات خود را می پرسند بعد از آن نمایش حضور دانش آموزانی است که با سن کم دواطلب حضور در مناطق عملیاتی هستند.

وی ادامه داد:  نمایش حضور جوانان بسیجی در حسینیه جماران و دیدار با امام راحل ، بدرفتاری های رژیم بعث عراق با آزادگان و بعد از آن آمدن به زمان حال و نسلی که امام  و شرایط آن دوران را ندیدند اما با حضور در راهیان نور در مکتب ایثار و شهادت پرورش می یابند و بعد حضور مدافعان حرم در دفاع از حرم حضرت زینب و رقیه (س) به نمایش گذاشته شده و در پایان عملیات والفجر 3 بازسازی شده است.

فرخنده با بیان اینکه نمایشگاه امسال به دلیل اضافه شدن آیتم نمایش مقاومت مدافعان حرم و مبارزه با داعش نسبت به سنوات قبل متفاوت تر است، از عموم مردم ولایتمدار و شهید پرور استان و شهرستان بیرجند دعوت کرد که از این نمایشگاه  بازدید کنند.

وی از مسئولین دانشگاه و مدارس درخواست کرد تا با بازدید دانشجویان و دانش آموزان  از این نمایشگاه باعث آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ مقاومت و رشادتهای رزمندگان شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها