خبرهای داغ:
محمدی گفت: حل مشکلات درمانی شهر محمدیه و افزایش امکانات تنها درمانگاه آن نیازمند عزم جدی و پیگیری مسئولان استانی است تا رضایت مردم جلب شود.
کد خبر: ۹۱۷۸۱۱۷
|
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرنگار بسیج قزوین، دادستان، بخشدار به همراه فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده حوزه مقاومت بسیج بخش محمدیه، عصر امروز در بازدید سرزده از تنها درمانگاه دولتی شهر محمدیه با مشکلات مراجعه کنندگان به این مرکز درمانی آشنا شدند.

مرتضی محمدی دادستان محمدیه در این بازدید بیان کرد: با توجه به شکایات مردم درخصوص نبود امکانات درمانی در محمدیه و مهرگان و دیگر شهرهای این بخش امروز بازدیدی از درمانگاه قائم صورت گرفت تا ضمن صحبت با مردم از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفته و برای حل آن تدبیر کنیم.

وی گفت: اگر امکانات درمانگاه قائم و نیروی انسانی آن پاسخگوی مراجعان نیست باید از مسئولان استانی و ملی کمک بگیریم تا این وضعیت سامان یابد.

محمدی تصریح کرد: حل مشکلات درمانی شهر محمدیه و افزایش امکانات تنها درمانگاه آن نیازمند عزم جدی و پیگیری مسئولان استانی است تا رضایت مردم جلب شود.

دادستان محمدیه اظهار کرد: طولانی شدن نوبت دهی در این درمانگاه، کمبود پزشک، طولانی شدن انتظار بیماران برای پذیرش و معاینه و نبود بخش تزریقات ویژه بانوان در شیفت شب از مهمترین مشکلات مطرح شده از سوی مردم است که باید در اولویت رسیدگی قرار گیرد.

 

ارائه خدمات، بیش از توان پرسنل است

علی اکبری مدیر درمانگاه قائم شهر محمدیه نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده توسط کادر درمانی درمانگاه عنوان کرد: با توجه به امکانات محدود درمانی و چارت سازمانی تعریف شده برای درمانگاه باید اذعان کرد نیروها بیشتر از توان خود کار می کنند تا کار مردم معطل نماند.

وی اضافه کرد: آمار پذیرش بیماران و میزان خدمات داده شده در این درمانگاه با توجه به وضعیت نیروی انسانی و کمبود امکانات نسبت به بیمارستان رازی قزوین تا دو برابر بیشتر است که نشان می دهد کادر ما فراتر از وظایف قانونی خود عمل کرده است.

مدیر درمانگاه محمدیه درخصوص نوبت دهی هم گفت: نوبت دهی پزشکان تخصصی مانند داندان پزشکی و مامایی از طریق سامانه و غیر حضوری است اما بیماران عمومی حضوری نوبت داده می شوند که با توجه به تعداد مراجعه کننده بالا معمولا زمان اعلام شده تا یک ساعت جلوتر اعلام می شود که گاهی این موضوع موجب نارضایتی مراجعه کنندگان می شود.

وی افزود: به دلیل جمعیت بالای بخش محمدیه همچنین مراجعه مردم از شهرها و روستاهای خارج از بخش به این درمانگاه دولتی، شاهد افزایش مراجعه کننده و حجم بالای پذیرش هستیم که قادر نیستیم به همه پاسخگو باشیم.

اکبری درخصوص افزایش پرسنل و پزشکان مورد نیاز و تامین نیرو برای بخش تزریقات ویژه بانوان در شیفت شب هم گفت: از آنجا که هنور تکلیف شبانه روزی شدن این درمانگاه مشخص نشده مسئولان نمی توانند خلاف قانون و مقرات بهداشتی و درمانی کادری را اضافه کنند.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها