خبرهای داغ:
معاون کمیته امداد استان قزوین:

اشتغال خانگی میوه خشک کنی گسترش می یابد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: با توجه به استقبال مددجویان، اشتغال خانگی با اولویت زنان سرپرست خانوار گسترش می یابد.
کد خبر: ۹۱۷۸۱۱۳
|
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزااری بسیج در قزوین، سید مرتضی دهقانی حسین آبادی در جمع مددجویان شرکت کننده در اردوی فرهنگی و تربیتی نشاط معنوی بیان کرد: اشتغال زایی رویکرد جدی و اساس در ایجاد درآمد برای مددجویان است.


وی ادامه داد: مددجو با درآمد و ایجاد اشتغال می تواند زندگی عزتمندانه و سعادتمندانه ای برای خود داشته باشد و نقش موثر خود را در جامعه داشته باشد.


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: یکی از رویکردهای کمیته امداد امام (ره) ایجاد اشتغال متناسب با شرایط مددجویان است تا بتوانیم عزتمندی را به هر صورت برای مددجویان رقم بزنیم.


وی افزود: تولید محصولات خشک شده سبزی و میوه اقدامی است که از مدتی پیش آغاز شده و در گام نخست 20 دستگاه به مددجویان واگذار شد که با تجربیات حاصل شده و اطلاع سایر مددجویان از موفقیت اجرای این طرح، درخواست ها برای دریافت ها در حال ارائه است.


دهقانی حسین آبادی عنوان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده در فاز نخست 100 دستگاه میوه خشک کن به مددجویان واگذار می شود که این فاز در مراحل نهایی است و گام فاز بعدی را برداشته ایم که طی روز های آینده اطلاع رسانی خواهد شد.


وی تصریح کرد: یکی از دلایل موفقیت طرح میوه خشک کنی در استان قزوین این است که به دنبال اجرای سریع و بدون برنامه نبودیم از این رو با تدابیر اندیشیده شده یک شرکت را به عنوان پشتیبان به مددجویان معرفی کرده ایم.


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: دستگاه میوه خشک کنی به صورت تسهیلات قرض الحسنه در اختیار مددجو قرار می گیرد و برای پرداخت اقساط تسهیلاتف فرصت مناسب داده می شود.


وی توضیح داد: براین اساس مددجو دیگر برای خرید میوه و سبزی فروش محصول آماده شده به بازار نمی رود بلکه یک شرکت که در این زمینه فعال است، براساس نیاز بازار محصول را با قیمتی مناسب خریداری می کند و در اختیار مددجو قرار می دهد و در نهایت محصول تولید شده را نیز خریداری می کند.


دهقانی حسین آبادی خاطرنشان کرد: این طرح با موفقیت کسب شده امروز به فضای مناسبی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار تبدیل شده از این رو مددجویان علاقمند برای ثبت نام مراجعه کرده اند که در تدارک برای گسترش این طرح موفق هستیم.


وی یادآورشد: در اجرای این طرح اشتغال زایی، زنان سرپرست خانوار اولویت دارند که مجریان این طرح، پیش از اجرا باید در دوره آموزشی شرکت کرده و آموزش های لازم را طی کنند.


شایسته ذکر است که اردوی یک روزه فرهنگی و تربیتی مددجویان استان به مدت پنج روز در مجتمع طلائیه برگزار می شود که هر روز مددجویان یکی از شهرستان های استان در این اردو حاضر می شوند و از برنامه های فرهنگی و مشاوره های ارائه شده در کنار برنامه تفریحی بهره مند می شوند.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها