خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: اعضای اتاق اصناف استان قزوین و روسای اتحادیه های مختلف نباید از نقش نظارتی خود غافل شوند و باید به صورت مستمر صنوف زیر مجموعه خود و بازار های مختلف را نظارت نمایند و پایش روزانه قیمت ها را بخصوص در بحث کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی در دستور کار داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۷۸۰۸۸
|
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمد قاسمی در ششمین نشست عمومی اتاق اصناف استان قزوین ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: شرایط کنونی کشور به گونه ای است که باید همانند دوران دفاع مقدس عمل کنیم زیرا در آن دوران در جنگ نظامی با دشمنان انقلاب و نظام حضور داشتیم و امروز دشمن شیوه جنگ را تغییر داده و به جنگ اقتصادی رو آورده است و با شدیدترین توطئه ها و تحریم ها چرخه اقتصاد و معیشت مردم ما را مورد هدف قرار داده و از این طریق به دنبال ضربه زدن به پایه های مستحکم نظام اسلامی است.


وی افزود: نقش اصناف در این جنگ اقتصادی بسیار اساسی و دارای اهمیت است که بحمدالله مجموعه اتاق اصناف استان قزوین در شرایط نابسامان اقتصادی گذشته بسیار عملکرد قابل قبولی داشت و توانستیم با همکاری متقابل آرامش را تا حد توان به بازار برگردانیم و دیگر شاهد آن نابسامانی ها نیستیم اما تا رسیدن به نقطه مورد نظر حاکمیت فاصله داریم که باید تلاش ها را مضاعف کنیم.


دادستان مرکز استان اظهار داشت: انتظار ما از اصناف این است که قانون را رعایت نمایند و در چارچوب موازین و اهداف ترسیم شده حرکت کنند و در اجرای قانون عزمی جدی داشته باشند و وظیفه همه ما است که برای حل مشکلات به دنبال راهکارهای قانونی باشیم.


قاسمی در ادامه بیان داشت: برخی آسیب های اجتماعی مستقیما با نحوه عملکرد برخی صنوف مرتبط است که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد زیرا هدف همه ما باید به حداقل رساندن آسیب های اجتماعی باشد.


این مقام قضایی استان بیان داشت: اگر کسی بخواهد فعالیت صنفی داشته باشد باید با قوانین مربوطه آشنا باشد زیرا برخی افراد به دلیل عدم آگاهی از قوانین و مقررات مشکلاتی را در صنف مربوطه و در سطح اجتماع ایجاد می کنند که قابل قبول نیست و باید آموزش های لازم به آنها داده شود تا خلاف قوانین و مقررات فعالیت نکنند.


دادستان عمومی وانقلاب قزوین در ادامه تاکید کرد: بر اساس قانون، پیشگیری از وقوع جرم، احیاء حقوق عامه و دفاع از حقوق جامعه بر عهده مدعی العموم نهاده شده است که دادستان بر همین اساس موضوعات گوناگون در این حوزه ها را پیگیری می کند اما تحقق آن نیاز به همکاری، همراهی و تعامل همه دستگاه ها و نهادها دولتی و غیردولتی دارد و اصناف در این راستا می توانند به خوبی ایفای نقش کنند زیرا مردم در بحث اصناف و بازار گلایه های زیادی دارند که می بایست بررسی شود.


محمد قاسمی با بیان اینکه همه باید همگام با قانون حرکت کنیم، افزود: اعضای اتاق اصناف استان قزوین و روسای اتحادیه های مختلف نباید از نقش نظارتی خود غافل شوند و باید به صورت مستمر صنوف زیر مجموعه خود و بازار های مختلف را نظارت نمایند و پایش روزانه قیمت ها را بخصوص در بحث کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی در دستور کار داشته باشند.


دادستان قزوین به برخی مشکلات اصناف اشاره و تصریح کرد: ساماندهی دستفروشان بسیار مورد تاکید است و نهادهای متولی این امر بخصوص شهرداری برای این موضوع در چارچوب قانون باید چاره ای بیاندیشد و دستگاه قضایی نیز بحث ساماندهی دستفروشان در صنوف مختلف را با جدیت پیگیری می کند.


قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: در جنگ اقتصادی دشمن باید همه هوشیار باشیم و همانند جنگ نظامی دوران دفاع مقدس بسیج شویم و با استفاده از تمامی ظرفیت ها در راستای شکوفایی رونق تولید تلاش کنیم و بهترین راه مقابله با این جنگ دشمن همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند باید سیاست اقتصاد مقاومتی را با جدیت دنبال کنیم.

 

1010/30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها