خبرهای داغ:
فرمانده سپاه مسجدسلیمان خبرداد:

برگزاری بیش از ۸۰ ویژه برنامه هفته دفاع مقدس

فرمانده سپاه پاسداران مسجدسلیمان گفت: اولین گردانی که وارد مرز شلمچه شد گردان سلمان مسجدسلیمان بود ما افتخار می کنیم که اولین گردانی بودیم که وارد عرصه دفاع مقدس شدیم اولین شهید ؛ اولین شهید نوجوان و اولین فرمانده نظامی که امام خمینی (ره ) جوان ۲۷ ساله بختیاری سرلشکر رضایی را در اوج سختی جنگ به فرماندهی منصوب می کنند.
کد خبر: ۹۱۷۸۰۶۵
|
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مسجدسلیمان ، در جلسه شورای اداری مسجدسلیمان که با حضور سرپرست فرمانداری ؛ فرماندهی سپاه پاسداران و سایر مدیران ادارات شهرستان روز دوشنبه برگزارشد جناب سرهنگ رحیمی حسینی فرمانده سپاه پاسداران مسجدسلیمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر ۱۱۰۰ شهید شهرستان ؛ شهدای مدافعان حرم و حمله تروریستی اظهار کرد: هفته دفاع مقدس هفته مبارزه با استکبار جهانی و نظام سلطه را به تبریک عرض می کنم.
وی گفت : ما در مکتب عاشورای حسینی درس ایثار ومقاومت را آموختیم و یاد گرفتیم تنها راه ایثار و از خودگشتگی ایستادگی ؛ مقاومت و تکیه بر داشته های خود است و در هر زمانی از بدو اسلام تا به امروز ملت ها مقاومت کردند برروی پای خود ایستادند و با تکیه برخدا وائمه اطهار گام برداشتند آنجا پیروز بودند و غیر از این ؛ هر حرکتی منجر به شکست می شد .
سرهنگ رحیمی حسینی افزود : دفاع مقدس یادآور ۸ سال ایثار و صبوری ملت ما است ؛
اگر به تاریخ نگاه کنیم بعد از جنگ ویتنام اسن جنگ طولانی ترین جنگ در نوع خود بود و معروف به جنگ هشت ساله است ولی در اصل ده سال طول کشید ضمن اینکه با ۳۴ کشور درگیر بودیم چرا که از هر نظر بعثی ها را برای جنگ با ما پشتیبانی می کردند و پس از احراز هویت اسرای بعثی مشخص شد که آن ها متعلق به بیش از چهل کشور دنیا هستند.

فرمانده سپاه پاسداران مسجدسلیمان عنوان کرد: در جنگ هشت ساله دفاع مقدس از همه جای دنیا به بعثی ها از نظر تامین نیروی انسانی کمک انسانی می کردند در همین قضیه داعش نیز افرادی که سال های سال زندان بودند به آن ها اموزش می دادند و به این شکل داعش را در سوریه و عراق تشکیل دادند.
وی یادآور شد: امام خمینی (ره ) در خصوص دفاع مقدس فرمودند ما در جنگ به این نتیجه رسیدیم باید روی پای خود بایستیم جنگ ما موجب شد که تمامی نظام های فاسد در مقابل ما احساس ذلت کنند؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای نیز در بیانات خود فرمودند هر مکتبی نتواند از خود دفاع کند زنده نیست.
سرهنگ حسینی بیان کرد: رزمندگان ما اهل نماز شب ومعنویت بودند و وصیت نامه می نوشتند سپس وارد عمل می شدند و مهم ترین عمل برای
ورود هر کاری خودسازی است.
وی خاطر نشان کرد: شهدای ما اهل خانه و خانواده بودن و به آن عشق می ورزیدند اما در آن برهه حساس انقلاب و پیمان با امام و خداوند را بیشتر دوست داشتند و معامله با ارزشی با خداوند انجام دادند.

فرمانده سپاه پاسداران مسجدسلیمان در ادامه بیان کردند: ایل بختیاری سالیان سال ولایتمداری خود را اثبات کردند و شهدای زیادی را در این راه تقدیم کردند که شهید علیمردان خان بختیاری نمونه بارز آن است در واقع باید گفت همه خوانین بختیاری دلبستگی به مذهب تشیع داشتند
سرهنگ حسینی به عملیات های مشترک ارتش دلاور و سپاه پاسداران اشاره کردند و در این ارتباط گفتند : در دوران دفاع مقدس عملیات مشترک مختلفی صورت گرفت مانند عملیات طریق القدس آذر ماه سال ۶۰ در تپه های الله اکبر ؛ عملیات فتح المبین که منجر به آزاد سازی بستان شد و عملیات بیت المقدس سال ۶۱ نیز از جمله این عملیات ها بود.
وی اضافه کرد: اولین عملیات مشترک سپاه و ارتش نیز به نام امام علی (ع) بود هر دو با هم
سخت ترین عملیات هارا انجام دادند.
وی درگزارش برنامه های هفته دفاع مقدس توضیح داد: بیش از ۸۰ برنامه در هفته دفاع اجرا می شود که در این ارتباط رژه مقتدرانه نیروهای مسلح و بسیج در ۳۱ شهریور ماه برگزارشد.

وی ادامه داد: برگزاری پنج یادواره شهدا در پایگاه های مختلف محلات ؛ اعزام رزمندگان به مدارس برای روایت گری؛ پیاده روی و کوهپیمایی ؛ اردوهای جهادی و اعزام اکیپ پزشکی با همکاری شرکت نفت؛ بیمارستان شفا و بهداشت و درمان که در این خصوص با همکاری این سه نهاد در طرح شهید رهنمون پزشکان عمومی و متخصص در مناطق محروم خدمات رسانی می کنند و اولین مرحله آن در تلخاب بود.
وی افزود : همایش و تجلیل از رزمندگان و فرمانده هان دفاع مقدس و رو نمایی از دو کتاب در همین باب روز هفتم مهرماه در سالن باشگاه مرکزی ؛ تحویل پروژه های محرومیت زدایی به صاحبان آن ها؛ همایش گشت های رضویون بسیج و ضابطین قضایی با حضور اعضای شورای تامین در سالن اجتماعات آموزش نفت
باشگاه مرکزی؛ نشست روشنگری فرهنگیان ؛ از بخشی از این برنامه هستند.
سرهنگ رحیمی حسینی تصریح کرد: آغاز تعمیر و بازسازی ۳۰۰ باب منزل آسیب دیده با هزینه کامل خود سپاه ؛ کلنگ زنی و ساخت و ساز منزل برای نیازمندگان؛ دیدار با خانواده معظم شهدا، گل افشانی وعطر افشانی مرقد معظم شهدا با همکاری ارتش؛ نیروی انتظامی و بنیاد شهید و برگزاری مسابقات فوتسال بین پایگاه های بسیج از دیگر برنامه های این مناسبت است.

فرمانده سپاه پاسداران مسجدسلیمان توضیح داد: تکمیل و بازسازی ۳۵ باب مدرسه آسیب دیده که آماده بهره برداری هستند؛ احداث ۵ باب مدرسه در همین چند روز آینده که زمین مورد نظر را آموزش وپرورش مهیا کرد و ساخت وساز آن ها را به زودی آغاز خواهیم کرد.
وی در پایان افزود : از همه مدیران ومسئولین که در همه کارها باهمکاری لازم دارند از جمله شهرداری و شورای شهر؛ شرکت بهره برداری نفت وگاز و بسیج نفت همچنین اداره اوقاف و سازمان تبلیغات و دیگر مدیران شهرستان کمال قدر دانی را دارم .

انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها