فرمانده حوزه بسيج اداری، کارگری و اصناف اردل گفت: ماکت عمليات والفجر 8 در فرمانداری این شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس رونمايی شد.
کد خبر: ۹۱۷۷۹۹۷
|
۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری،  فرمانده حوزه بسيج اداری، کارگری و اصناف شهرستان  اردل با بيان اين خبر گفت:بسيجيان حوزه کارگری و اصناف  با كمترين امكانات اين ماكت را ساخته و در قالب نمايشگاه درمعرض بازديد عموم قرار دادند.

وی، افزود: اين نمايشگاه كه در ورودی فرمانداري شهرستان اردل  برپا شده داراي دو غرفه است كه يكي از اين غرفه ها شامل نمايشگاهي از تصاوير شهداي دفاع مقدس و درغرفه دوم ماكت عمليات  والفجر 8 به نمايش درآمده است.

این مقام مسئول ادامه داد: بسيجيان بالاخص رزمندگان دوران دفاع مقدس در شهرستان اردل مي توانند تا پايان هفته دفاع مقدس براي بازديد از اين نمايشگاه برنامه ريزي كنند و با حضور شان در اين نمايشگاه ياد و خاطره دوران دفاع وحماسه برايشان زنده شود.

عمليات والفجر 8 که از آن به عنوان نبرد اول فاو نيز نام برده مي‌شود، عمليات آبي خاکي بود که در آن نيروهاي ارتش و سپاه پاسداران ايران با غافلگيري نيروهاي عراقي از اروندرود عبور کردند و به شبه‌جزيره فاو در جنوب عراق رسيدند.

اين عمليات بهمن 1364 با رمز مقدس «يا فاطمة الزهرا» آغاز شد.

 

ارسال نظرات