خبرهای داغ:

یادواره سردار شهید عبدالرسول زرین و ۱۲۰۰ شهید ورزشکار اصفهان برگزار می‌شود

یادواره ملی سردار شهید عبدالرسول زرین و ۱۲۰۰ شهید ورزشکار استان اصفهان آبان ماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۷۹۳۸
|
۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ظهر امروز در نشست هماهنگی یادواره ملی سردار شهید عبدالرسول زرین و 1200 شهید ورزشکار استان اصفهان اظهار داشت: گرامیداشت یاد شهدا به عنوان دینی به گردن همه ما و از جمله بهترین راه‌ها برای زنده نگه‌ داشتن یاد شهدا و معرفی آن‌ها به قشر جوان جامعه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری تصریح کرد: ورزشکاران الگوی جوانان هستند و کارهای ارزشمندی در جامعه انجام می‌دهند و بسیاری از جوانان، ورزشکاران را به عنوان الگوی خود می‌شناسند.

وی خاطرنشان کرد: باید فضاهای ورزشی شهر را به بهانه برگزاری یادواره شهدای ورزشکار به تصاویر شهدا مزین کرد، ورزشگاه‌ها مکان بسیار خوبی برای تبلیغ و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: تبلیغات محیطی در سطح شهر نیز در این راه بسیار موثر است. در میادین ورزشی استان اصفهان نیز باید یاد و خاطره این شهدا گرامی داشته شود تا تأثیرگذاری خوبی به همراه داشته باشد.

محمد سلطان‌حسینی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: از یک سال گذشته جلسات مختلفی برای برگزاری این یادواره برگزار شده است. محتوای این برنامه بسیار قابل توجه است و باید تمام توان خود را برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به کار بگیریم.

وی تصریح کرد: گرامیداشت 1200 شهید ورزشکار اصفهان تصمیم بسیار خوبی است و باید دست به دست هم دهیم تا مدیون شهدا نباشیم.

در ادامه سرهنگ حسین حسین‌زاده، جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه هر روز که از دفاع مقدس می‌گذرد ابعاد وسیع‌تری از آن مشخص می‌شود، اظهار داشت: شهید زرین فداکاری‌های بسیار زیادی در زمان دفاع مقدس از خود نشان داده است و یکی از رسالت‌های ما این است که ارزش‌های دفاع مقدس را به آیندگان منتقل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: صدام جنایتکار برای تصرف کردن خاک ایران نقشه‌های بسیار زیادی کشیده بود که در این زمینه ناکام ماند که به دلیل حضور جوانان و رزمندگان دوران دفاع مقدس بود که از جان، مال، ناموس، شرف و دین خود دفاع کردند.

مهدی اسدی، مسئول کمیته مالی این یادواره ملی هم گفت: یک چهارم از تعداد شهدای ورزشکار متعلق به اصفهان هستند. شهید زرین در دنیا بی‌نظیر است و شهید خرازی او را به عنوان یک گردان معرفی می‌کند و امیدواریم با حمایت همه مدیران استانی این یادواره را با شکوه خاصی برگزار کنیم.

همچنین احسان رضوان‌پور مسئول کمیته فرهنگی این یادواره با اشاره به تولید انیمیشن در جهت بزرگداشت یاد و خاطره شهید زرین گفت: یکی از بهترین کارها برای گرامیداشت یاد شهدا ساخت انیمیشن است که جوانان و نوجوانان با رشادت‌های شهدا آشنا شده و به عنوان اسوه برای این قشر ار جامعه تبدیل شوند و انیمیشن‌ سالیان طولانی ماندگار است. ساخت این انیمیشن با هزینه بسیار اندکی انجام شده و کار بسیار زمان‌بری است.

ارسال نظرات