خبرهای داغ:
جمعی از اهالی رسانه استان قم روز سه شنبه به مناسبت هفته دفاع مقدس با خانواده شهید علی‌اکبر جوادی از شهیدان هشت سال دوران دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۹۱۷۷۸۵۰
|
۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷

 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در این دیدار مسئول بسیج رسانه قم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم، به ویژه شش هزار شهید استان قم گفت: دیدار با خانواده‌های گرانقدر شهدا، جزو وظیفه‌های همه و هفته دفاع مقدس فرصتی است که این امر مهم انجام شود.

مهدی تاجیک با اشاره به رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس افرود: این امر برای ما افتخار است که هنوز در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که خانواده شهدا حضور دارند و ان‌شاءالله خانواده شهیدان ما را دعا کنند که بتوانیم جزو پیروان راستین راه شهدا باشیم و در مسیر اسلام، انقلاب و رهبری گام برداریم.

وی با بیان اینکه شهدا زنده هستند و ما را یاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: هرچه نیت ما خالص‌تر باشد و در مسیر اسلام ناب محمدی (ص) گام برداریم، شهیدان بیشتر در این راه ما را یاری می‌کنند.

شهیدان خون خود را در راه اسلام و انقلاب نثار کردند

هاجر محمدرضایی، مادر این شهید نیز در این دیدار گفت: شهید علی‌اکبر، هنگامی که در مقطع راهنمایی تحصیل می‌کرد، وقتی از مدرسه بازمی‌گشت، می‌گفت که مادر! دوستانم به جبهه می‌روند و من هم می‌خواهم به جبهه بروم تا با دشمنان اسلام و انقلاب بجنگم.

وی با بیان اینکه شهید ۱۴ سال داشت که برای نخستین بار به جبهه‌های جنوب اعزام شد، گفت: در ابتدای امر برای جبهه رفتن شهید علی‌اکبر مقاومت می‌کردم و به او می‌گفتم که بگذار سنت بیشتر شود، سپس به جبهه برو.

وی با اشاره به ثبت‌نام شهید علی‌اکبر برای جبهه رفتن گفت: در ماه مبارک رمضان بود که در یکی از شب‌ها دیدم که دعا و گریه می‌کند؛ به او گفتم که چه شده است؟ گفت که برای رفتن به جبهه ثبت‌نام کرده‌ام؛ مادر! دعا کن، مرا هم به جبهه ببرند.

این مادر شهید ادامه داد: پس از آن به جبهه رفتن علی‌اکبر راضی شدم و با خودم گفتم که جان و خون فرزند من که از جان و خون امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در کربلا بالاتر نیست.

وی با بیان اینکه حدود پنج بار شهید علی‌اکبر به جبهه رفت، اظهار کرد: هر بار که از جبهه برمی‌گشت، به او می‌گفتم که درست را بخوان؛ می‌گفت: ما در جبهه هم درس می‌خوانیم و هم به رزمندگان کمک می‌کنیم.

وی با اشاره به مجروح شدن شهید علی‌اکبر اضافه کرد: آخرین باری که می‌خواست به جبهه اعزام شود؛ به من گفت که مادر! این بار جای خودم را گلزار شهدا مشخص کرده‌ام و مطمئن هستم که این بار که می‌روم، شهید می‌شوم.

محمدرضایی با اشاره به ولایتمداری شهید علی‌اکبر جوادی گفت: او می‌گفت: امام خمینی، رهبر ما دستور داده‌اند که جوانان به جبهه‌ها بروند و همچنین می‌گفت؛ ما باید رهرو راه همرزمان و شهیدان خود باشیم و جای آن‌ها را پر کنیم.

مادر این شهید خاطرنشان کرد: شهید علی‌اکبر به نماز و صله رحم اهمیت بسیار زیادی می‌داد.

وی با اشاره به اینکه پدر شهید نیز در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور داشت، بیان کرد: هنگامی که خبر شهادت علی‌اکبر را برای ما آوردند، مرحوم پدرش در جبهه حضور داشت.

وی با آرزوی سلامتی برای همه گفت: شهیدان خون خود را در راه اسلام و انقلاب نثار کردند و امروز همه ما باید پیرو راه آن‌ها باشیم و نگذاریم خون شهدا پایمال شود و ان‌شاءالله همه در راه اسلام، انقلاب و ولایت قدم برداریم.

محمدرضایی اظهار کرد: ان‌شاءالله خداوند پشتیبان همه باشد و تنها انتظاری که از مسئولان داریم این است که خدمتگزار مردم باشند و برای مردم کار کنند تا ان‌شاءالله خدا و شهدا از همه ما راضی باشند.

مرحوم محرم جوادی، پدر شهید که چندین سال است به رحمت خدا رفته است نیز، از رزمندگان دوران دفاع مقدس بود که هنگامی که فرزندش به درجه شهادت نائل آمد، در جبهه حضور داشت.

این مادر شهید چهار پسر (علی‌اکبر، حسن، علی و علی‌اصغر) و سه دختر دارد که شهید علی‌اکبر جوادی نخستین فرزند این خانواده شهید بود و پدر شهید و یکی از برادران شهید مرحوم شده‌اند.

شهید علی‌اکبر جوادی از شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس از استان قم است که ۱۷ دی ماه سال ۱۳۴۵ در تهران متولد شد و در دوران دانش‌آموزی همراه دیگر همرزمان بسیجی‌اش عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و سرانجام پس از رشادت‌های فراوان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مزار این شهید در گلزار شهدای علی ابن جعفر (ع) شهر قم قرار دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها