شهادت دانش آموزان و فرهنگیان در جنگ نشانگر عجین بودن فرهنگ علم آموزی و شهادت است

فرماندار درگز در مراسم نواختن زنگ شهادت، ایثار و مقاومت گفت: شهادت بیش از ۳۶ هزار دانش آموز بسیجی و ۵ هزار معلم فرهیخته در دوران دفاع مقدس نشانگر عجین بودن فرهنگ تعلیم و تعلم با فرهنگ شهادت است.
کد خبر: ۹۱۷۷۶۴۹
|
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
به گزاش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ محمدحسن فرهادی فرماندار درگز در مراسم نواختن زنگ ایثار و شهادت در یکی از مدارس دخترانه درگز ضمن گرامیداشت یاد شهدای هشت سال جنگ تحمیلی اظهار کرد: دفاع مقدس یادآور یک روز ملی و افتخار واقعی در حافظه تاریخی کشور ماست.

وی افزود: شهادت بیش از ۳۶ هزار دانش آموز بسیجی و ۵ هزار معلم فرهیخته در دوران دفاع مقدس که استقلال و آزادی را به این کشور هدیه دادند، نشانگر عجین بودن فرهنگ تعلیم و تعلم با فرهنگ شهادت است.

فرهادی گفت: کشور ما دارای اصیل‌ترین تمدن در سطح خاورمیانه است؛ این اصالت را مدیون زحمات بزرگانی هستیم که از جان خود در این راه مایه گذاشته و ما را به اوج قله‌های عزت و سرافرازی رساندند.

فرماندار درگز با اشاره به شعار آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید عنوان کرد: امید، نشاط و مقاومت در برابر مشکلات جامعه را از خمودگی رها کرده و باعث پویایی و زنده بودن آن می‌شود؛ مثال عینی آن هم ایستادگی ملت غیور ایران در برابر توطئه‌های استکبار جهانی است که به یاری خدا نقشه‌های شوم ترامپ و دست نشانده‌های او نقش بر آب شد.

وی همفکری و مشارکت را یکی دیگر از ویژگی‌های انسان عاقل و سالم دانست و تصریح کرد: مطابق فرمایش ائمه معصومین علیهم السلام انسان‌هایی در زندگی فردی و اجتماعی موفق هستند که در امورات خود مشورت کنند، انسان مستبد و خود رای عاقبتی جز هلاکت ندارد؛ گروه ها، تشکل‌های دانش آموزی و حلقات بسیج سمبل مشارکت در مدارس هستند.

فرهادی در پایان مهارت آموزی را یکی از نیاز‌های اساسی کشور دانست و خاطرنشان کرد: صرف کسب مدرک و فارغ التحصیلی از دانشگاه ملاک خوبی برای مقایسه افراد نیست و امروز دانش آموزی به درد این کشور می‌خورد که از تمام لحظات خود، برای کسب علم بهره برده و علاوه بر دانش علمی، مهارتی هم برای انجام دادن داشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار