رزمنده هشت سال دفاع مقدس کمیجانی در گفتگو با «بسیج»:

دفاع مقدس سبب دگرگونی فرهنگ در جامعه ایرانی شد

جواد محمدی گفت: در دفاع مقدس فرهنگ جامعه ایرانی احياء و فرهنگ شهادت به عنوان آرم سازش ناپذيري امت اسلام در جهت پرورش روحيه‌ي اقتدارگرائي در جهان اسلام به اوج قدرت خود رسید.
کد خبر: ۹۱۷۷۵۷۷
|
۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از کمیجان ؛ جواد محمدی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس این شهرستان در گفتگو با بسیج گفت:دفاع مقدس به مبدا تاریخی برای ایران تبدیل شده است و برای ما یک تاریخ ، فرهنگ ، اداره و اقتدار ملی ایجاد کرد.

وی گفت: دوران دفاع مقدس همه آحاد جامعه يك هدف را دنبال مي‌كردند و شعارها و خواسته‌ها يكي بود، هرگاه مشكلي پيش مي‌آمد همه اعلام آمادگي مي‌كردند و هيچ كس احساس ضعف و حقارت نمي‌كرد و همين عوامل سبب تحمل مصائب جنگ در طول ساليان متمادي شد.

محمدی با توجه به گفته های برخي کهمي خواهند نسل جديدي كه امروز دنبال فهميدن حقايق جنگ است را گمراه كنند گفت:خيلي چراها روي جنگ مي گذارند و بي انصافانه ترين حرف ها را مي زنند تا تاريخ روشن كشورمان را لكه دارکنند ولی دفاع مقدس مي تواند براي صدها نسل آينده هم موجب افتخار و مباهات باشد.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس مانند فرهنگ عاشورا هیچوقت تکراری و کهنه نمیشود، گفت: دفاع مقدس میتواند تاریخ انقلاب را تغذیه کند و کارهای خوبی در زمینه انتقال فرهنگ دفاع مقدس صورت گرفته است اما این کارها بایستی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رزمنده دفاع مقدس گفت: از درس‌هاي بزرگ دفاع مقدس فرهنگ مقاومت و ايستادگي است به واقع رزمندگان اسلام تنها در برابر ارتش عراق قرار نداشتند، بلکه در مقابل جبهه واحدي جهاني ايستادند که با همه توان از رژيم بعثي حمايت مي‌کرد.

وی گفت: رزمندگان اسلام شعار "ما مي‌توانيم" را صرف و به آن عمل کردند و در طول دوران دفاع مقدس از کوچکترين کمکي توسط بيگانگان برخوردار نبوده و در عوض با محاصره همه جانبه نظامي - تسليحاتي و اقتصادي و سياسي روبرو بودیم.

وی در پایان گفت: درس بزرگ که در آن دوران به نسل آینده انتقال داده شد درس دشمن شناسی بود که دشمني استکبار با نظام اسلامي و ملت ايران نبايد براي لحظه‌اي فراموش شود، دشمنان ما در طول جنگ تحميلي نشان دادند تا آخرين توانشان براي نابودي ملت ايران و هويت انقلابي - اسلامي ما تلاش خواهند کرد .
انتهای پیام/

ارسال نظرات