خبرهای داغ:
در آغاز بکار بیست و ششمین مرکز نیکوکاری قزوین عنوان شد؛
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: یکی از مهمترین اهداف مراکز نیکوکاری تعمیق و ترویج فرهنگ انفاق در جامعه است.
کد خبر: ۹۱۷۷۵۷۰
|
۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، فرزاد فرهادی در مراسم افتتاح مرکز نیکوکاری جواد الائمه که در شال برگزار شد، بیان کرد: کمیته امداد برای استفاده از کمک‌های مردمی و ترویج روح انفاق و نیکوکاری در جامعه و گسترش آن از ظرفیت مراکز نیکوکاری بهره می‌گیرد.


وی با اشاره به اینکه خدمات اجتماعی، یکی از بالاترین امتیازات فرهنگی و معنوی ایرانیان، گرایش آنان به امور عام‌المنفعه و خیریه است، تصریح کرد: یکی از وظایف مهم افراد در جامعه اسلامی، دستگیری از نیازمندان و تهیدستان است.


معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: در همین راستا کمیته امداد خدمات و طرح‌های متنوع و متعددی را به منظور کمک به نیازهای ضروری مستضعفین و نیز توانمندسازی آنها انجام داده و دستاوردهای خوبی نیز داشته است.


وی تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف مراکز نیکوکاری تعمیق و ترویج فرهنگ انفاق در جامعه است.


فرهادی عنوان کرد: تلاش کردیم از ظرفیت‌های مراکز نیکوکاری بهره گرفته شود از این رو تقویت فرآیند شناسایی، ارتباط و تعامل موثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تأثیرگذار، تمرکز بر محله و محله‌گرایی در امور خیریه با محوریت مسجد، ایجاد همبستگی، توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری و شناسایی نیازمندان واقعی و کمک به رفع نیازهای ضروری آنها با تأکید بر توانمندسازی آنها در تأسیس مراکز نیکوکاری مورد توجه بوده است.


وی با بیان اینکه هدف اصلی مراکز نیکوکاری ارتباط موثر با اشخاص حقیقی و حقوقی برای رفع نیازهای ضروری و توانمندسازی مستضعفین است، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم در مراکز نیکوکاری از وجود نیروهای افتخاری و متخصص جهت پیشبرد کارهای نیازمندان قدم برداریم.


معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: احیای کارکردهای مساجد و تقویت فرآیند شناسایی، ارتباط و تعامل موثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تاثیرگذار به منظور استفاده بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکلات محرومان از دیگر اهداف ایجاد این مراکز است.


در ادامه امام جمعه شال گفت: اسلام مبانى اقتصادى خود را طورى تنظیم کرده که اگر به احکام و دستورات الهی عمل شود از فقر، نام و نشانى در جامعه باقى نمى‌ماند.


سید هاشم موسوی شالی عنوان کرد: یکی از این دستورات خمس و زکات است که با پرداخت آن هم مال انسان پاک می شود و هم زمینه اجرای سلامت در ابعاد مختلف جامعه اسلامی فراهم می شود.


وی ادامه داد: یکی دیگر از دستورات اسلام توصیه به انفاق است به طوری که دستور خدا بر این است که در مالتان حق معلوم برای سائل و محروم داتشه باشید.


امام جمعه شال توضیح داد: انفاق در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است به طوری‌که بیش از ۱۲۰ آیه از قرآن مجید به موضوع انفاق در قالب زکات، صدقه و انفاق اشاره می‌نمایند، قرآن کریم در ده‌ها مورد با تعابیر مختلف آن را هم ‌ردیف نماز قرار داده است.


وی یادآورشد: براساس روایت مختلف انفاق انسان را به رشد و رضوان و نور می رساند البته انفاقی که آلوده به ریا نباشد.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها