در همایش ادبی شعر شهود شهرستان زرندیه عنوان شد:

زبان هنر، بهترین ابزار برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس

امام جمعه شهرستان زرندیه گفت: زبان هنر بهترین ابزار برای انتقال ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس است که باید به وسیله آن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ترویج و نهادینه گردد، بسیاری از آثاری که با زبان هنر به طور صحیح نشر داده شده اند، ماندگار شدند.
کد خبر: ۹۱۷۷۴۹۰
|
۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸

به همت کانون بسیج هنرمندان شهرستان زرندیه همایش ادبی شعر شهود به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و در راستای کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با حضور شاعران، هنرمندان و فرهیختگان فرهنگی کشوری ، استانی و شهرستانی و با حضور افتخاری استاد، ولی الله کلامی زنجانی در سالن جلسات آموزش و پرورش شهرستان زرندیه برگزار گردید.
حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی امام جمعه شهرستان زرندیه با بیان اینکه زبان هنر بهترین ابزار برای انتقال ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس است که باید به وسیله آن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ترویج و نهادینه گردد؛ اظهار داشت: بسیاری از آثاری که با زبان هنر به طور صحیح نشر داده شده اند، ماندگار شدند.
امام جمعه شهرستان زرندیه ضمن تاکید بر ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به وقایع وحماسه‌های دفاع مقدس اظهارداشت: یکی از وظایف مهم شعرا تبیین و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت برای ادامه دادن راه شهدا در بین اقشار مختلف مردم است.
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با بیان اینکه محوری‌ترین نقطه شعر آیینی منظومه شمسی کربلا است گفت: باید این اتفاق بزرگ در زیباترین شکل ممکن ارائه شود تا در جان مخاطب رسوخ نماید.
وی در ادامه تعدادی از اشعار شاعران شهید را قرائت نموده و پس از آن تعدادی از شاعران کشوری، استانی و شهرستانی، اشعار خود را ارائه داده تا در نهایت استاد، ولی الله کلامی کلامی زنجانی به عنوان حسن ختام این جلسه اشعاری را پیرامون ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی قرائت کردند و تحسین حضار را برانگیختند.

ارسال نظرات