خبرهای داغ:
فیلم کوتاه «قم، خیابان انقلاب، کوچه ۴۰» بر اساس روایت حضور و سخنرانی امام خمینی (ره) هنگام آغاز سال تحصیلی در یک مدرسه ابتدایی در قم، ساخته شد.
کد خبر: ۹۱۷۷۲۶۹
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مستند کوتاه «قم، خیابان انقلاب، کوچه ۴۰» بر اساس روایت حضور و سخنرانی امام خمینی (ره) هنگام آغاز سال تحصیلی در مدرسه ابتدایی فیض کاشانی ساخته شد.
 
بر اساس این گزارش، امام خمینی (ره) در مدت ۱۱ ماه حضور پربرکت خویش در شهر قم پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تصمیم گرفتند که به مناسبت آغاز سال تحصیلی در یکی از مدارس مناطق محروم قم حضور پیدا کنند و به دنبال آن، اول مهر سال ۱۳۵۸ بود که این حضور تاریخی در مدرسه فیض کاشانی واقع در کوچه چهلم خیابان انقلاب (چهارمردان) شکل می‌گیرد.

موضوع مستند مذکور مبتنی بر خاطرات تاریخ شفاهی تعدادی از شاهدان عینی حضور امام در مدرسه فیض منجمله معلم کلاس دوم ابتدایی، خدمتگزار و تعدادی از دانش آموزان مدرسه و برخی مسئولان سابق تصویربرداری و تدوین شده است. در این فیلم همچنین به حوادث منحصر به فرد خیابان انقلاب از جمله حضور امام پای صندوق‌های رای همه پرسی جمهوری اسلامی در فروردین سال ۵۸ نیز اشاره شده است.
 
تهیه کنندگی، تحقیق و کارگردانی فیلم را «ابوالفضل بمانی» از فرهنگیان ناحیه یک آموزش و پرورش قم بر عهده داشته است.

مستند ۱۶ دقیقه‌ای «قم، خیابان انقلاب، کوچه ۴۰» به مناسبت چهل سالگی انقلاب و با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و نیز ادارات کل آموزش و پرورش بنیاد شهید و امور ایثارگران و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و بسیج هنرمندان قم ساخته شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها