خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه ما نیازمند علم روز هستیم، گفت: دوران جوانی، اوج شکوفایی، اوج اندیشه، اوج تفکر و خلاقیت است.
کد خبر: ۹۱۷۷۲۴۷
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸

ما نیازمند علم روز هستیم/ آموزش و پرورش بر روی هنر چگونه درس خواندن سرمایه‌گذاری کندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در آئین نواختن زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان شریعتی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ما باید علم را بجوییم حتی اگر در ثریا باشد، علمی که باید جامعه اسلامی آن را یاد بگیرد حتی اگر در چین باشد.

وی افزود: کلمه چین در روایات در زمان‌های گذشته، دورترین شهرها و کشورها بوده است و این علم ضرورتاً علم دینی نیست و ما باید در دوردست‌ها طالب علم باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، بر شما جوانان تاکید دارد، شما جوانان هستید که باید حرکت جامعه به سوی تمدن اسلامی و به سوی ظهور را رقم بزنید.

وی ادامه داد: مدیریت آینده دست شما است، نسلی که می‌تواند تحول آفرین باشد و تحرک ایجاد کند و جامعه را پیش ببرد.

شعبانی با بیان اینکه جوانان باید مدیریت اجتماعی داشته باشند، اظهار داشت: شما نیازمند علم هستید، بدون علم هیچ جوانی قدرت اجتماعی نخواهد داشت و بدون تقوا و بدون تعهد هیچ جوانی موفق نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ما نیازمند علم روز هستیم، یادآور شد: دوران جوانی، اوج شکوفایی، اوج اندیشه، اوج تفکر و خلاقیت است.

وی با اشاره به فرموده پیغمبر بزرگ اسلام(ص) در خصوص جوانان تصریح کرد: شما جوانان نیازمند فکر و تلاش و کوشش هستید و باید نسبت به آینده برنامه‌ریزی داشته باشید و اینکه چگونه به آینده روشن دست پیدا کنید با تنبلی و مشغول شدن به فضای مجازی فقط عمر انسان تلف می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان افزود: علم آموزی ارزش ذاتی دارد، علم انسان را رشد می‌دهد و صرفاً مسائل ثروت نیست.

وی گفت: درس آموختن سخت است و یک روایت دیگراز حضرت علی (ع) داریم این است که فرمودند کارهای سخت را یک مدت پشت سرهم انجام دهیم به مرور آسان می‌شود.

شعبانی ابراز داشت: ما به فرزندان خود تکرار می‌کنیم این جمله را که درس بخوانند اما در این زمانه چگونه درس خواندن، هنر است، این هنر باید القا و تمرین شود و آموزش و پرورش روی این سرمایه‌گذاری کند که دانش‌آموزان چگونه درس بخوانند.

وی با بیان اینکه امروز باید تکنیک آموزش تعلیم داده شود و روی این سرمایه‌گذاری شود، تأکید کرد: روش درس و آموزش یک رشته مشکل در دنیا است آموزش وپرورش روی این امر مهم توجه داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات